raar krassend/schafend geluid op hoge touren
- Spartapappa
- Spartametoloog
Re: raar krassend/schafend geluid op hoge touren
Ik zat er nog even over na te denken.
Of maar dit lijkt me erg sterk, je vliegwiel kern is zo los dat hij je carter raakt.
Of hij loopt tegen je ontsteking spoel aan.
Ooit een keer een vliegwiel gehad waar de kern ook zo veel speling had (zat bij een partij onderdelen)
Ik probeer mee te denken beste Teun, misschien zit het probleem daar..of het is wat anders.
Of maar dit lijkt me erg sterk, je vliegwiel kern is zo los dat hij je carter raakt.
Of hij loopt tegen je ontsteking spoel aan.
Ooit een keer een vliegwiel gehad waar de kern ook zo veel speling had (zat bij een partij onderdelen)
Ik probeer mee te denken beste Teun, misschien zit het probleem daar..of het is wat anders.
ik waardeer de moeite erg dat u meedenkt en mij probeert te helpen.
ik denk het is mij vanmorgen ook opgevallen dat hij nu ook een raar heel hoog frequentie piepend geluid maakt met stationair draaien, misschien dat dit iemand iets zegt..?
ik denk het is mij vanmorgen ook opgevallen dat hij nu ook een raar heel hoog frequentie piepend geluid maakt met stationair draaien, misschien dat dit iemand iets zegt..?
De keerring achter het vliegwiel kan een fluitend geluid geven.
Daarom moet de stoflip "gesmeerd" worden door de ruimte tussen stof- en afdichtlip te vullen met heetlagervet.
Daarom moet de stoflip "gesmeerd" worden door de ruimte tussen stof- en afdichtlip te vullen met heetlagervet.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Ik zat ook aan zoiets te denken maar sprak het niet uit.
Omdat Teun het over een schavend geluid had als ik mij niet vergis.
Omdat Teun het over een schavend geluid had als ik mij niet vergis.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Het lijkt wel een aflevering van Raad de storing.
Maar dit keer win ik hoor spartarie !
Maar dit keer win ik hoor spartarie !
Er kan ook iets los zitten in de uitlaat wat geluid maakt.
De geperforeerde binnenschaal, of het eindpijpje.
De geperforeerde binnenschaal, of het eindpijpje.
ik geef het op, het blok loopt verder prima tot nu toe..
als het iets ergs is hoor ik van zelf wel ineens "klik, trrrrr" en dan weet ik dat hij aan zn einde is
als het iets ergs is hoor ik van zelf wel ineens "klik, trrrrr" en dan weet ik dat hij aan zn einde is
Is het ratelen alleen aanwezig bij een warme motor of ook bij koud.
Wie de klomp past trekt hem aan.
Als je spreekt over los van de fiets, zit dan het wiel/ aandrijving nog aan de motor met het testen?
Wie de klomp past trekt hem aan.
nee bij koude en warme motor heeft hij het
nee ik heb hem even laten lopen op de werkbank toen het wiel er al af was, toen met de vingers even de choke en gas bediend maar nog steeds rare geluiden...
jammer dat ik geen filmpje of iets kan toevoegen, zodat anderen het ook even kunnen horen wat ik bedoel
nee ik heb hem even laten lopen op de werkbank toen het wiel er al af was, toen met de vingers even de choke en gas bediend maar nog steeds rare geluiden...
jammer dat ik geen filmpje of iets kan toevoegen, zodat anderen het ook even kunnen horen wat ik bedoel