Carburateur lekt

Veel gestelde vragen over de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
htldr
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-08-2024 18:21

Carburateur lekt

Bericht door htldr »

Ik heb een Hercules Saxonette Classic van 2005, deze lekt benzine ,volgens de monteur is de carburateur kapot. Kan ik die nog ergens kopen

mvg htldr
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Carburateur lekt

Bericht door Spartapappa »

Een lekkende carburateur kan twee dingen (in hoofd lijnen) zijn.
Of het brandstofmembraan is lek of er zit een vuiltje in de vlotter zitting.
Ook kan de vlotter vastzitten in de zitting.
Het stijgbuisje kan ook nog roet in het eten gooien.
Deze kruipt naar boven.
Deze is terug te persen in de bankschroef.
Alleen wel spanplaatjes gebruiken i.v.m beschadigen carburateur en stijgbuisje.

Ik neem aan dat het een Bing ien geen Tk
Een nieuwe carburateur kopen is niet nodig.
Je kunt het brandstof membraan vervangen, of de carburateur ombouwen naar directe inlaat.
Je hebt dan geen membraan meer nodig.
Ook ben je dan verlost van het stijgbuisje….

Als de vlotter niet afsluit kun je de doorgang doorblazen.
Alleen uitkijken dat je het membraan niet beschadigd.
Zonder membraan (directe inlaat) is dan eenvoudiger.
Je zet gewoon een fietspomp op het messing buisje en blaast het door.

Ik zelf heb geen geen een Bing carburateur die nog het originele brandstof membraan heeft.
Al mijn Bing,s zijn omgebouwd naar directe inlaat.
Bij een Tk is het brandstof membraan bijna nooit lek, ook is de vlotter van een andere (betere) constructie.
Beide carburateurs hebben hun plus en min punten, dus het is moeilijk te zeggen welke de betere is………
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten