spartamet vonkt niet meer.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

spartamet vonkt niet meer.

Bericht door Spartamet »

Hallo,
ik heb een spartamet die niet goed loopt. met onbegrensde cdi loopt hij 23 en hij begrenst nog steeds. heel soms loopt ie opeens 27 en dan valt ie na een klein tijdje uit. ik heb de carburateur als iets van 7 keer schoongemaakt maar zonder venture pijpje. na een keer schoonmaken liep hij alleen nog maar op halve choke maar wel ontgrensd 25. maar na een paar dagen rijden starte hij wel goed de 1e keer maar als ik dan bijvoorbeeld een uur reed of hoelang ik wou en ik zette hem een keer uit kreeg ik hem niet meer aan, alleen pas na een dag ofzo weer. dus ik het venture pijpje eruit halen en schoonmaken alles uitgespoten en weer terug gezet. toen liep hij nog steeds alleen op halve choke en starte wel elke keer maar ging nog maar 18 en kwam niet op toeren. dus ik weer de carburateur schoonmaken en toen ik hem terug deed deed de ontsteking het opeens niet meer. dus ik de afstand tussen vliegwiel en magneet op ongeveer 4mm gezet, bougie getest in andere brommer die deed het gewoon. maar hij is met geen mogelijk een vonk uit te halen. ook alle draadjes nagelopen zijn ook nog goed. ik weet het nu echt niet meer?
en ook al had ie wel vonk dan liep hij nog steeds maar iets van 23 en begrensd en toen hij het nog deed en hij liep stationair dan voelde ik de uitlaat bij de achterkant van het wiel, dus die is denk ik ook nog goed.
wat moet ik doen? oja ik heb ook al zonder luchtfilter kap gereden hielp niks. alvast bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin .
Afstand 0,4mm vliegwiel en bobine
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
bazzz
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-10-2009 22:45

Bericht door bazzz »

kortsluitdraad van de carburatuer misschien per ongelijk vastgeschroefd aan de motor zelf? Anders is je spoel misschien kapot
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door Admin2Vrotkees »

ik zou inderdaad eerst even de afstand op 0.4 mm zetten ipv 4mm

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

O dat kan het dan zijn ja, dan heb ik het verkeerd gelezen,
ik ga het zo proberen bedankt, ik hoop dan ook dat hij ontgrenst gaat lopen.
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

Ik heb de afstand op de dikte van 4 a4 blaadjes gezet(volgens mij is dat 0,4 mm). maar als ik nu een schroefje in de bougiedop doe vonk hij wel. maar als ik me bougie erin doe zie ik geen vonk(ook als ik de kamer helemaal donker maak) de bougie doet het nog wel omdat ik hem in een andere brommer had getest. klopt het dat ik de vonk niet kan zien? want eerst zag ik hem wel altijd.
Robert
Berichten: 110
Lid geworden op: 18-10-2009 14:58

Bericht door Robert »

Spartamet schreef:Ik heb de afstand op de dikte van 4 a4 blaadjes gezet(volgens mij is dat 0,4 mm). maar als ik nu een schroefje in de bougiedop doe vonk hij wel. maar als ik me bougie erin doe zie ik geen vonk(ook als ik de kamer helemaal donker maak) de bougie doet het nog wel omdat ik hem in een andere brommer had getest. klopt het dat ik de vonk niet kan zien? want eerst zag ik hem wel altijd.
Als ik het zo lees heeft je bougie de geest gegeven als je met een schroef vonk hebt moet je die ook met een bougie hebben,succes
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

ja maar als ik hem in mijn yamaha dt 50 mx doe vonkt hij wel gewoon mooi, en hij is pas een paar weken oud
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door Admin2Vrotkees »

de vonk is lastig te zien, dat is bekend.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

Maar hij is toch wel te zien in een donkere kamer?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 0 gasten