Zelfbouw ongebrensde CDI

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

ik stuur je wel ff een e-mail
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
bazzz

Bericht door bazzz »

Zo het begint op te schieten :lol: . Van het weekend gelijk 6 printplaatjes gemaakt:

Afbeelding

Deze zijn inmiddels losgezaagd en gelakt. Vandaag kwam ook de nalevering binnen dus ik heb alles compleet nu :lol: . Zometeen gaat het zelfbouwkitje van mark op de post. Vanavond ga ik hopelijk de andere even solderen en dan kunnen de 2 verkochte setjes al op de post.

Later vandaag volgen nog wel meer foto's :lol:
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
printplaat

Bericht door printplaat »

Ziet er goed uit bas! 8)
Meer pret op de Sparta-met Afbeelding
Admin2Vrotkees
Site Admin

Ik ben benieuwd, dan zal ik het solderen en mijn spartamet eens uitgraven

Mark

bazzz

Bericht door bazzz »

denk eraan mark dat je de printpennen eerst buigt voordat je ze soldeert. (naja je hoeft ze niet te buigen maar als je het wel doet past het net iets fijner). Anders kan het koper nog wel eens van de printplaat afknappen(ervaring :oops: )

Trouwens iedereen die een compleet kitje besteld heeft moet helaas iets langer wachten. Mijn vriendin heeft haar enkel verstuikt en behoeft dus iets meer aandacht op dit moment :wink:
printplaat

geen probleem hoor bas, veel sterkte toe gewenst! :wink:
bazzz

Bericht door bazzz »

zo vanavond een onverwacht avondje vrij(ik moest eigenlijk werken). Kortom mooi bezig geweest. En even een foto gemaakt die ik jullie niet wil onthouden :lol:

Afbeelding

De groene lak is niet zo mooi geworden. Ik heb in de schuur gespoten maar het droogt erg langzaam waardoor er stof in zit. En het is alsnog redelijk kras gevoelig. Niet dat het uberhaupt de werking beinvloed maar toch :P
Admin2Vrotkees
Site Admin

Gisteren heb ik die van mij binnengekregen, vandaag wordt de spartamet weer eens uit het stof gehaald, eens kijken of hij na de winterstop nog wil lopen, daarna tijd maken om te solderen en het onntwerp uit te proberen, met begrensde cdi loopt hij 27km/u

Mark

printplaat

kan niet wachten :lol: 8)
bazzz

Bericht door bazzz »

Zo net even een testritje gedaan. En eerlijk gezegd merk ik met mijn metje geen verschil met de 220nf condensator erbij...(de toevoeging van woelmuis). Maar goed het lijkt mij toch slim om het gewoon zo te laten voor alle andere metjes die er eventueel wel profijt van hebben.

even weer wat foto's:

de aangesloten cdi:
Afbeelding

de vonkentest:
Afbeelding

De cdi van Henk en patrik(printplaat) gaan zometeen op de post. Laten jullie je ervaringen horen zodra jullie tijd hebben gehad om te testen?

@patrik de e-start heb ik waarschijnlijk dit weekend geen tijd voor+dat ik nog wacht op een goed relais dus die stuur ik van de week op. Maar volgens mij heb je toch nog geen accu dus ik weet niet of je er haast mee hebt?

EDIT: Voor iedereen die goed kan tellen :lol: ik heb nu dus nog 3 gesoldeerde cdi's in de aanbieding. En nog 1 zelfbouwsetje :wink:
Plaats reactie