magneetje losgekomen
Dan heb je zonder t direct te herkennen toch n 'vliegend' magneetje denk ik Andre!?
Of je spoel was te dicht op t vliegwiel gemonteerd.
Dan nog n mogelijkheid: uitgelopen lager, dan wiepert t vliegwiel ook zo n hoek eruit...
En tja, op een of andere manier blijven 2wielers steeds weer trekken he?
Trouwens: Gorredijk, dan denk ik: Jacob de Groot, de grote BSA man!
Of je spoel was te dicht op t vliegwiel gemonteerd.
Dan nog n mogelijkheid: uitgelopen lager, dan wiepert t vliegwiel ook zo n hoek eruit...
En tja, op een of andere manier blijven 2wielers steeds weer trekken he?
Trouwens: Gorredijk, dan denk ik: Jacob de Groot, de grote BSA man!
Zo net klaar !
Oke ik heb er gelijk werk van gemaakt en weet bij mij de oorzaak !
Onder de Met heb ik nu een reserve blokje gezet.
Misschien hier iemand raad op ?
Ik heb het blokje in de schuur helemaal nagekeken.
Is weer mooi fris en heb ik op reserve liggen mocht ik problemen krijgen met 1 van mijn 2 Mets ( 1 voor Anita en 1 voor mijzelf)
Maar er is ergens aan het blok een boutje afgebroken en weet ik niet hoe ik die eruit moet krijgen.
dat was bij mij dus de reden , de spoel kwam tegen het vliegwiel !!
Vraag me alleen niet hoe het gebeurd is en het boutje is geknapt,want dat zou ik niet weten.
Dat is me dus echt nog nooit eerder overkomen haha
Het blokje is op een beetje smeer na op het vliegwiel weer aardig schoon.
Blok is helemaal uit elkaar geweest en alles in gereinigd.
Onder de Met heb ik nu een reserve blokje gezet.
Misschien hier iemand raad op ?
Ik heb het blokje in de schuur helemaal nagekeken.
Is weer mooi fris en heb ik op reserve liggen mocht ik problemen krijgen met 1 van mijn 2 Mets ( 1 voor Anita en 1 voor mijzelf)
Maar er is ergens aan het blok een boutje afgebroken en weet ik niet hoe ik die eruit moet krijgen.
dat was bij mij dus de reden , de spoel kwam tegen het vliegwiel !!
Vraag me alleen niet hoe het gebeurd is en het boutje is geknapt,want dat zou ik niet weten.
Dat is me dus echt nog nooit eerder overkomen haha
Het blokje is op een beetje smeer na op het vliegwiel weer aardig schoon.
Blok is helemaal uit elkaar geweest en alles in gereinigd.
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
de foto is niet scherp, maar als ik het goed zie heb je een opstaande rand op het blok waar de afgebroken schroef inzit, dan is het simpel, busje draaien die met de binnenkant netjes over het randje heenvalt(evt maar voor een klein stukje), in dat busje maak je netjes een gaatje van 3.2 mm, busje erop door het baatje een boortje van 3.2mm, op die manier zorgt namelijk het busje ervoor dat de boor altijd exact in het midden boort.
dan kun je netjes het gaatje tot onderen boren, kruipolie erin aan twee kanten en kijken of je met een vierkante piem in het 3.2mm gaatje het afgebroken stukje eruit kan halen.
Mark
Mocht je geen busje kunnend draaien moet je even een pb sturen, dan kan ik even kijken of ik nog snel een busje kan draaien en op de post doen voor ik een paar dagen weg ben
Mark
dan kun je netjes het gaatje tot onderen boren, kruipolie erin aan twee kanten en kijken of je met een vierkante piem in het 3.2mm gaatje het afgebroken stukje eruit kan halen.
Mark
Mocht je geen busje kunnend draaien moet je even een pb sturen, dan kan ik even kijken of ik nog snel een busje kan draaien en op de post doen voor ik een paar dagen weg ben
Mark
Magneten met een (kunststof) hamer terug op hun plek slaan, dan de spoel zo schoon mogelijk maken, bijvoorbeeld met de compressor de spleet uitblazen, zorgen dat alles goed droog is, dan Loctite 290 in het spleetje tussen magneet en aluminium laten lopen.
Goed tijd geven om uit te harden en dan kan je er (meestal) weer even tegen.
Goed tijd geven om uit te harden en dan kan je er (meestal) weer even tegen.
Nu kunnen er verschillende oorzaken zijn waarom de bout gebroken is, dat is belangrijk om te weten voor je begint.
Want als de bout gebroken is omdat ie te vast is aangetroken, dan heb je kans dat ie nog goed draait en loskomt met een centerpons.
Maar als ie is vastgelopen omdat de bout te lang was voor het geboorde gat - en ja dat komt voor! Heb ik gehad met 1 van mn Metjes, het gat is niet diep genoeg oor de ORIGINELE bout als ik er geen ring onderleg.
Als het een vastgelopen te lange bout (of een te ondiep gat dus) is, dan is de bout met (te)veel kracht vast in de draad gelopen; dan draait ie veel moeilijker los...
Dat wordt dan uitboren, tot het restant loslaat.
Als het blokje onder de boorkolom kan leggen? Dan kan je het makkelijk uitboren.Succes!
Want als de bout gebroken is omdat ie te vast is aangetroken, dan heb je kans dat ie nog goed draait en loskomt met een centerpons.
Maar als ie is vastgelopen omdat de bout te lang was voor het geboorde gat - en ja dat komt voor! Heb ik gehad met 1 van mn Metjes, het gat is niet diep genoeg oor de ORIGINELE bout als ik er geen ring onderleg.
Als het een vastgelopen te lange bout (of een te ondiep gat dus) is, dan is de bout met (te)veel kracht vast in de draad gelopen; dan draait ie veel moeilijker los...
Dat wordt dan uitboren, tot het restant loslaat.
Als het blokje onder de boorkolom kan leggen? Dan kan je het makkelijk uitboren.Succes!
Dat is waar... Beestig dure troep, het lijken wel heroine prijzen...spartaans schreef:Prufrex. Heb net gezien dat nieuw vliegwiel maar iets duurder is dan dat loctite 290 :shock:
Dat spul kost bijna een euro per ml !
Plus je weet niet zeker dat het blijvend helpt?
Bij mij ook allebei Prufex...
Al iemand met een kapotte Motoplat?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten