Lekt olie en heeft witte rook
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23-05-2010 18:14
Lekt olie en heeft witte rook
Hallo,
Ik heb een spartamet aangeschaft en in eerste instantie liep hij in het begin niet stationair. Dit is inmiddels verholpen door de carburateur te reinigen.
Hij liep toen 4 dagen goed, totdat ik een tocht van ongeveer 20 km ging maken. Want toen ik thuis was gekomen zag ik dat het achterwiel helemaal onder de druppels olie zat en hij lekte iets olie vanaf de cilinderkop(waar het echt precies vandaan kwam weet ik niet, maar ik zag de druppels aan de cilinderkop hangen)
Wanneer hij eenmaal 5 minuten niet meer loopt, druppelt hij ook geen olie meer.
En wanneer ik nu ga rijden, pakt hij moeilijk aan en is de hele straat zo'n beetje wit van de rook die uit de uitlaat komt.
Wat denken jullie wat het probleem is en hoe is het te verhelpen.
Ik heb zelf al wat gezocht op het forum en het zou eventueel aan de keerringen kunnen liggen?
BVD Jeroen
Ik heb een spartamet aangeschaft en in eerste instantie liep hij in het begin niet stationair. Dit is inmiddels verholpen door de carburateur te reinigen.
Hij liep toen 4 dagen goed, totdat ik een tocht van ongeveer 20 km ging maken. Want toen ik thuis was gekomen zag ik dat het achterwiel helemaal onder de druppels olie zat en hij lekte iets olie vanaf de cilinderkop(waar het echt precies vandaan kwam weet ik niet, maar ik zag de druppels aan de cilinderkop hangen)
Wanneer hij eenmaal 5 minuten niet meer loopt, druppelt hij ook geen olie meer.
En wanneer ik nu ga rijden, pakt hij moeilijk aan en is de hele straat zo'n beetje wit van de rook die uit de uitlaat komt.
Wat denken jullie wat het probleem is en hoe is het te verhelpen.
Ik heb zelf al wat gezocht op het forum en het zou eventueel aan de keerringen kunnen liggen?
BVD Jeroen
Re: Lekt olie en heeft witte rook
Geen moeilijke diagnose je keerringen zijn lek,dus die zullen vervangen moeten worden hoe daar is hier op het forum genoeg over te vinden
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23-05-2010 18:14
Bedankt voor jullie snelle antwoord.
Ik heb even gekeken op deze site; http://www.spartamet-onderdelen.nl/contents/nl/d1.html
Maar welk nummer(keerring) moet ik nou hebben?
deze; [16] Oliekeerring 18 x 32 x 4,7
of deze; [33] Keerring 12 x 32 x 7
Of allebei?
BVD Jeroen
Ik heb even gekeken op deze site; http://www.spartamet-onderdelen.nl/contents/nl/d1.html
Maar welk nummer(keerring) moet ik nou hebben?
deze; [16] Oliekeerring 18 x 32 x 4,7
of deze; [33] Keerring 12 x 32 x 7
Of allebei?
BVD Jeroen
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
hier kun je zien hoe het blokje er van binnen uitziet, het vervangen van de keerringen is eigenlijk makkelijk te zien als je het blokje open hebt
http://www.youtube.com/watch?v=Q2AgmiSpQuw
http://www.youtube.com/watch?v=Q2AgmiSpQuw
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten