en KNAL klapband
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
en KNAL klapband
Rij ik op volle snelheid(gelukkig zonder ene van de kinderen achterop), 27km/u gaat de spartamet ineens wat langzamer lopen en ineens een fikse knal, achterband van de velg geploft, waarschijnlijk zal de binnenband ook wel geklapt zijn(heb ik nog niet bekeken.
Nou had ik al een nieuwe achterband gehaald, maar het was er nog niet van gekomen om 'even' de achterband te vernieuwen, ik had al wel gezien dat de oude scheurtjes begon te vertonen en hij is aardig vergaan ondanks dat het profiel toch nog goed/redelijk was.
Ach het is in iedergeval zeker dat we straks op vakantie gaan met twee nieuwe banden (de voorband had ik al vervangen).
Mark
Nou had ik al een nieuwe achterband gehaald, maar het was er nog niet van gekomen om 'even' de achterband te vernieuwen, ik had al wel gezien dat de oude scheurtjes begon te vertonen en hij is aardig vergaan ondanks dat het profiel toch nog goed/redelijk was.
Ach het is in iedergeval zeker dat we straks op vakantie gaan met twee nieuwe banden (de voorband had ik al vervangen).
Mark
Tja Mark, ik denk dat ik eigenlijk niet moet wachten tot me dit ook overkomt... De originele Vredesteins, met staaldraad-koordlaag beginnen nu toch wel erg doorzichtig te worden op mn "Alle Weder Met"... En profiel zit er ook niet meer op vanachter.
Trouwens: je had gelijk wat de Marathon Plus betreft. Weet je nog dat ik al zei dat ik er 1 heb die er nog beroerder uitziet dan de ouwe banden?
Ik had die met n 2ehandsmotortje+wiel opgedaan, en ik denk inderdaad dat die band nooit goed op spanning heeft gestaan: de koordlaag ligt op diverse plekken zowel aan de binnen als buitenkant bloot...
Profiel om nog tien keer mee naar Rome te rijden en terug. (als ik dat zou willen dan)
Betrouwbaar vind ik dit niet.
Dan liever n nieuwe!
Trouwens: je had gelijk wat de Marathon Plus betreft. Weet je nog dat ik al zei dat ik er 1 heb die er nog beroerder uitziet dan de ouwe banden?
Ik had die met n 2ehandsmotortje+wiel opgedaan, en ik denk inderdaad dat die band nooit goed op spanning heeft gestaan: de koordlaag ligt op diverse plekken zowel aan de binnen als buitenkant bloot...
Profiel om nog tien keer mee naar Rome te rijden en terug. (als ik dat zou willen dan)
Betrouwbaar vind ik dit niet.
Dan liever n nieuwe!
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
Ja de fietsenmaker waarschuwde me ervoor, en hij kon mooi alle doorsnedes laten zien en voelen van de swalbe banden.
Ik ben benieuwd hoe de maraton gaat rijden, waarschijnlijk morgen middag gaat het blokje er onderuit, of het moet zijn dat het me lukt zonder het blokje er onderuit te halen, we zullen zien.
Mark
Ik ben benieuwd hoe de maraton gaat rijden, waarschijnlijk morgen middag gaat het blokje er onderuit, of het moet zijn dat het me lukt zonder het blokje er onderuit te halen, we zullen zien.
Mark
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
Blokje er toch maar helemaal onderuit gehaald, reden is dat ik anders de velg niet goed schoon kreeg aan de binnenkant, het rubber van de oude band zat op verschillende plekken goed vast op de velg en ik kwam ook twee plekjes tegen die aan het corroderen waren, schoongekrabt en alu-zink spray op gespoten.
Alles zit weer in elkaar en meteen een ander uitlaatje eronder gelegd want de ronde rammelde van binnen en ik had op een rommelmarkt een nette vierkante uitlaat op de kop kunnen tikken.
Het resultaat is geweldig, een hele hoop lawaai is nu weg en ook het vreemde geluid van het achterwiel bij het rijden is verdwenen, ik heb nog gene idee wat in de toekomst gebeurd maar ik ben tevreden, hij zat ook binnen no time weer op de 27km/u met originele module.
Volgende project is de onbegrensde module ingieten en dan eens kijken of ik weer 34km/u haal, metingen doen kwa treksnelheid en dan gaan werken aan de reserve carburateur door die op te boren naar 10mm
Mark
Alles zit weer in elkaar en meteen een ander uitlaatje eronder gelegd want de ronde rammelde van binnen en ik had op een rommelmarkt een nette vierkante uitlaat op de kop kunnen tikken.
Het resultaat is geweldig, een hele hoop lawaai is nu weg en ook het vreemde geluid van het achterwiel bij het rijden is verdwenen, ik heb nog gene idee wat in de toekomst gebeurd maar ik ben tevreden, hij zat ook binnen no time weer op de 27km/u met originele module.
Volgende project is de onbegrensde module ingieten en dan eens kijken of ik weer 34km/u haal, metingen doen kwa treksnelheid en dan gaan werken aan de reserve carburateur door die op te boren naar 10mm
Mark
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
In eerste instantie dacht ik dat het vele geluid kwam omdat de uitlaat keerring niet op zijn plek zou zitten, maar dat bleek niet waar want bij het eraf halen zat het ringetje er nog gewoon, waarschijnlijk is er binnenin iets doorgeroest, de vierkante uitlaat is van binnen anders en zal niet zo snel last hebben van doorroesten.
De membraamplaat is een ander verhaal, eerst wil ik laten zien wat er voor voordeel te halen is met enkel de carburateur te veranderen, het membraam is de volgende waar een restrictie zit die weggehaald kan worden en zal in de toekomst ook aan de beurt zijn, net als de uitlaat poort van de cilinder.
Mark
De membraamplaat is een ander verhaal, eerst wil ik laten zien wat er voor voordeel te halen is met enkel de carburateur te veranderen, het membraam is de volgende waar een restrictie zit die weggehaald kan worden en zal in de toekomst ook aan de beurt zijn, net als de uitlaat poort van de cilinder.
Mark
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten