Hallo ben ik weer.
Na alles wat na mijn idee aan de buitenkant van het blok kon rammelen
allemaal nagelopen ramelen blijft zit dan niets anders op als het blok te splitsen en dan.
Hopelijk heeft iemand toch nog een idee wat de meest waarschijnlijke dader zou kunnen zijn?
saxoNetje schreef:Rammelen en/of ratelen bij gas los en als de motor niet moet werken, zou ik niet snel in de vrijlooppallen zoeken.
Eerder in lagers of de zuiger.
Zuigerpenlager of het big-end kan klapper-geluiden geven als de belasting veranderd.
Zuigers kunnen dit ook doen, ik heb er hier eentje die heeft een 'ton'-vorm: met de micrometer lijkt 't net een mini wisky-vat!
In het midden is de zuiger nog bijna aan de goede maat, onderin en boven zijn enkele honderden weggesleten.
Dat komt trouwens waarschijnlijk ook door het zuigerpen-lager wat te 'strak' was.
De zuigerpen is ook in de zuiger gaan draaien, i.p.v. op t lager.
In de aandrijftrein kan het ook nog zitten. Met speling op lagers, als ie dan moet werken 'klimmen' de tandwielen
in elkaar naar 1 kant, als dan de druk vermindert, vallen ze steeds ietwat terug, en klimmen weer, klapper de klapper dus.
Weet niet hoe ik dit iets 'beeldender' uit moet leggen?
Of wat ook nog kan: je vliegwiel? Loszittend hart.
Het vliegwiel heeft geen loszittend hart.
Het Big-end lager uuhh....waar zit dat? soms in de wang van de krukas, dat zou dan inhouden dat het een compleet nieuwe krukas zou worden.
Is dat niet de dader moet het blok weer open en het volgende???? vernieuwen.
Heb denk alle mogelijke daders proberen af te beelden.
Zijn de lagers
eenvoudig te controleren? waar moet je dan opletten?
Binnenwerk, Aandrijf- en Krukas.
De aandrijfas.
Dit lager misschien de oorzaak?
Deze (naald) lagers misschien de oorzaak?
Krukas met koppeling?.
[/img]
De lagers van Krukas en Koppelinghuis misschien de oorzaak?
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... A&start=20
Klappern? - Nicht schon wieder!!!
Misschien de Koppeling zelf?
Het Big-end lager is dat het lager (rechter afb.) wat rechtsonder zit?
Kan je dat lager eenvoudig (bijv.op speling etc.) controleren, of vernieuwen gehele krukas :cry:
De onderstaande afb.
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... t=Klappern
Das gewisse ... Klappern beim Gaswegnehmen
Jammer dat niemand een samenvatting van de bovenstaande Duitse linken heeft kunnen maken.
Heb het proberen te lezen uuuhhh...kwam ik er niet echt uit.
Mogelijk heeft iemand zoiets ook eens eerder gehad en welk(e) onderdeel(en) die heeft vervangen, dan zou ik dat graag!!! willen horen.
Wat saxoNetje eerder al aanhaalde, zou inhouden dat het (zowat) alles vernieuwen wordt :twisted: waarschijnlijk zit er niets anders op.
Maar mogelijk heeft iemand ook zoiets eerder gehad.