accu laden spartamet

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

accu laden spartamet

Bericht door Spartamet »

Hallo, ik had even een snel vraagje namenlijk:
laadt een spartamet met e start zelf bij?
of moet je elke keer de accu aan de lader zetten?
ik heb namenlijk een spartamet met e start en een accu die leeg is, is er een manier om te testen of ie het nog doet als ie opgeladen is? ook vroeg ik mij af waarvoor het slotje op de lamp is, die is alleen voor het e starten toch? gezien ik het sleuteltje niet heb.

alvast bedankt,
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
de accu word door de ladspoel wat op de bobine zit opgeladen met max 85mA. voor een leege accu moet jij 22 uuren rijden of dat die vol is. :lol:
dat slotje in de lamp onderbrekt de startknop. geen sleutel dan moet jij 6 schroeven aan de onderkant los maken en die twee (groene)kabel aan het slotje verbinden
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

Oke dat bevestigd mijn vermoedens, hartstikke bedankt voor het antwoord! ik ga ermee aan de slag. oja nog enig idee waar ik een goedkope accu kan scoren? en oja, hoe kan je meten of je accu wel wordt bijgeladen?

MVG
wouternet
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-08-2010 18:02

Bericht door wouternet »

gewoon, als de motor loopt een multimeter op de stekker zetten... :roll:
Reken maar dat een nieuwe accu 35 euro is ofzo. Zelfs als je 2 6v gel accus serie zet en die in je fietstassen zet.

Zoek anders een handstarter kap, en zet het touw met langere slang over naar de electrostart kap, kan je altijd trekken zonder te hoeven bukken. Scheelt weer geld en problemen...
Spartamet-loos! :(
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

oke, maar past dat wel met het vliegwiel?
wouternet
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-08-2010 18:02

Bericht door wouternet »

Het enige wat je moet doen is een langere buis/slang zoeken en lang genoeg touw. Volgens mij stond ergens iets over wat voor touw je bij een bouwmarkt kunt kopen ofzo. Zoek en gij zult vinden
Spartamet-loos! :(
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

oke bedankt! ik ga ermee aan de slag.
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
correct met uitzetten en naa de tijd hier af en toe en minute weer op knopje drukken. de stoplichten zijn hier een beetje anders.
wat maakt jij aan de stoplichten aan de spoorwegen 10 Minuten wachten met lopend motor?
nou nieuwe accu in dit moment bij ebay 25,50 Euro voor een met 2000mAh
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Fehntjer bedoeld dat het vrij zinloos is om je motor te laten lopen als je 10min moet wachten. En bedoeld ook te zeggen dat juist daarom een electrostart handig is.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Spartamet
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-01-2010 10:10

Bericht door Spartamet »

aha oke ik snap het :) . ik ga maar eens kijken of de accu na opladen het wel doet en anders een nieuwe erin. bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten