Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07-02-2011 21:32
door Simon
Yep...

Eerst lassen en dan opvoeren!

Succes!

/adi

Geplaatst: 07-02-2011 22:01
door Gast
nogmaals ik ga hem laten lassen, mijn vader zegt dat hij dan weer op volle sterkte is, mijn vader kent een lasser die last voor bedrijven, van fietsen tot buizen, dan zal hem een spartamet toch ook wel lukken? en als hij klaar is spuit ik blanke lak over de las, gaat hij ook niet roesten, moet lukken toch, ik ga die plastic lager inslag cups ook verwijderen, heb ze wel liggen maar hou ze liever goed.

Geplaatst: 07-02-2011 22:11
door Gast
Je vader zal best een fijne vent zijn, maar hij kan me nog meer vertellen.
Een gelast frame is en blijft onbetrouwbaar! Afbeelding

Geplaatst: 07-02-2011 22:14
door Gast
nou, ik zie vanzelf wel hoe het gaat, misschien dat ik over 15 jaar er nog op rij of dat het over 1 maand al weer raak is :wink:

Geplaatst: 08-02-2011 09:07
door saxoNetje
Bij Sparta gebruiken ze een foute manier van lassen en vooral afkoelen, 'normale' framebreuken zijn het niet als ze als een 'ring' breken, zoals vaak bij Sparta gebeurd.
Elektrisch hardsolderen werkt dan wel bij gaspijpen enzovoort, maar rijwielbuis wordt daar al snel beroerd van.

Zoals ik ook al eens zei; bij Sparta hebben ze een geschiedenis van slechte frames. Mijn oom zaliger, waar ik die 2-wiel gekte van heb, had het jaaaaren er geleden altijd al over op verjaarspartijen, een verhaal over zijn "Separata".
Zijn vriend Ko (!!echtwaar, Ko!) de stoom- en andere fietsenmaker had ook een mooie spreuk,
"Die Sparta's? Dat is een merk wat goed doorbreekt!"

Zolas ik al eerder zei, ik zou niet gaan klooien zolang er nog frames zijn.
Wat ook een gevaar is dat het zo weer verkocht wordt aan een nietsvermoedend iemand die niet zo technisch is, lekker als je zoiets treft...

En nog iets om over na te denken:
ALS je een ongeluk meemaakt, hoeft NIET jou schuld te zijn, Hoeft ook NIETS met een gelast frame te maken te hebben, ALS dan de Technische Dienst Verkeers politie erbij komt, nemen ze het kenteken in. Daar kan je wel mee leven, maar dan: die verzekeringen vinden zoiets prachtig!
Je zal voor ALLE kosten verantwoordelijk worden gesteld... OOK die van de tegenpartij.

Geplaatst: 08-02-2011 09:46
door Prutser-2009
Als je besluit om te lassen, dan een extra versteviging maken tussen de twee framebuizen, persoonlijk ben ik geen voorstander van lassen van spartamet frames, overigens is het niet enkel het frame wat de neiging heeft tot breken op die plek maar ook de voorvork op de plek net onder het balhoofd(heb ik zelf al eens gehad).

Mark

Geplaatst: 08-02-2011 09:50
door Gast
En vorkpoten, loskomend in de voorvorkbrug, en loslatende voor- en achterpadden...

Geplaatst: 08-02-2011 10:39
door Snorfietsmafia
Lassen is iets dat is uitgevonden voor kleine dingen cq dingen die niet dragend zijn. Zoals het lassen van bodemplaten uitlaten etc dat kan omdat daar geen gevaar aan zit. Dragende dingen als frames is gevaarlijk.

Geplaatst: 09-02-2011 18:18
door Neronick
Ko de Dorpsgek schreef:
Neronick schreef:Is bij mij ook gebeurd, gewoon CO2 lasje eroverheen. klaar.
Jullie kunnen de brug op, ik zou er geen meter met een gelast frame rijden.
Al krijg ik geld toe niet! :?
WAAR ZIT JULLIE VERSTAND? HOE KOMT HET DAT EEN FRAME BREEKT?
EN DAN GA JE HET LASSEN?
IK ZOU MAAR EEN SUSPENSOIR OMDOEN... Afbeelding
Dat was mn oude met... een week erna haalde ik toch een nieuwe op.

Geplaatst: 14-02-2011 21:21
door Gast
even een update,
hij staat nog braaf op de middenbok onder het afdak. binnenkort even een afspraak met de lasser maken, hem van de schorsing zetten en rijden maar :D