Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07-10-2009 08:04
door saxoNetje
Met valse lucht zal ie JUIST NIET viertakten...
Dat doet ie met een te rijk mengsel, niet te arm, wat je heb met valse lucht.
Maar valse lucht langs de schuif, dat kan op zich zeker een oorzaak zijn, bovenin kan dat verende klepje misschien nog wat verder open staan?

Het is soms ook bij 'grote' motoren ook zo dat volgas een minder mooi stomingsbeeld in de carburateur geeft.

Je kan met de meeste carburateurs veel meer wisselen: sproeiers sproeierbuis, gasschuif, gasnaald luchtsproeier etc en dan nog lucht en mengselschroeven.

Toch kan je het soms niet helemaal weg krijgen, dan is de oorzaak is meestal dat de gasschijf tot ver boven de boring open gaat, dus de ideale ronding is dan weg, en er ontstaat een foute werveling.
Je kan er voor zorgen dat de schuif dan niet zo hoog komt.


Of dat ook het geval is met de Met carburateur?
Durf ik niet direct te zeggen...
We hebben niet zoveel keus in wat we veranderen, behalve zorgen dat de schuif niet zo hoog uitkomt.

Tot nu toe heb ik meer last van pruttelblokjes gehad. (4-takten)
Hij houd in bij 280!

Is toch wat anders dan bij ons natuurlijk... :twisted:

Geplaatst: 07-10-2009 09:40
door spartaans
Je hebt gelijk:
*Choke nodig voor vol gas:te arm>te kort brandstof/te veel lucht
*Viertakten :te rijk>te veel brandstof/te kort lucht.
Conclusie:1e geval: carb verstopt /te kleine sproeier en/of valse lucht.
2e geval: sproeier te groot en/of luchtfilter verstopt.
Volgens mij zijn dit dan de smaken die we hebben. :lol:

Geplaatst: 07-10-2009 10:22
door Gast
Er is nog een smaak meer, Spartaans,
een bijna dichte uitlaat waardoor de doorstroming te weinig
vacuum oproept om een goed benzine/luchtmengsel te vormen.
Ik heb al eens uitlaatjes uitgebakken op de barbeque maar deze nog niet uitgeprobeert.

Geplaatst: 07-10-2009 10:40
door spartaans
Een Spartamet is toch 'n wonder op wielen:
het is geen viertakt,maar hij kan 't wel!!! :lol: :lol: :lol:
Ik denk dat ik een groter probleem heb als m'n auto gaat tweetakten :?
Of is nadieselen erger? :wink:

Geplaatst: 07-10-2009 10:45
door saxoNetje
Nadieselen is inderdaad erger, of beter gezegd KAN erger zijn/worden!

Meestal komt het door teveel koolaanslag wat gaat gloeien, maar als het door n arm mengsel of foute carburatie komt, dan kan er vanalles mis gaan.

Je kan zomaar een lelijke brandplek in je zuigerpet krijgen.


Dan kies ik toch liever voor n 4-taktend Metje, hoewel..

Geplaatst: 07-10-2009 17:00
door LAVERDA au POIVRE
[quote="spartaans"]Een Spartamet is toch 'n wonder op wielen:
het is geen viertakt,maar hij kan 't wel!!!

en zo is t ! :lol: