Ratelend geluid door vliegwiel
-
Moin,
nog een keer voor ..... zeg ik lever niet .
Doe maar een kaars een dikke en druk een ijzer kogel buiten in en nou draai de kaars ... en let op het porcelain....
een beetje vluger aub. nog vluger en wat doe de ijzerkogel?
niet verraden...
zo gaat het ook met ons vliegwiel
nog een keer voor ..... zeg ik lever niet .
Doe maar een kaars een dikke en druk een ijzer kogel buiten in en nou draai de kaars ... en let op het porcelain....
een beetje vluger aub. nog vluger en wat doe de ijzerkogel?
niet verraden...
zo gaat het ook met ons vliegwiel
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
-
Je neemt een bout (m acht) en 2 moeren, de tweede moer is om straks de eerste moer te gaan borgen.
Vervolgens klem je het vliegwiel op de buitenste rand vast in een bankschroef, bout door het vliegwiel heen, de zaak goed vast zetten en de tweede moer op de bout om te borgen.
Nu je jezelf ervan hebt verzekert dat alles goed vast zit ga je een merkteken aanbrengen, een streep zetten die in 1 lijn staat met het binnen en buiten deel van het vliegwiel.
Op een foto die Fehntjer hier in dit toipc heeft geplaatst is het heel mooi te zien wat ik bedoel.
Als je nu een sleutel op de bout zet kan je flink kracht zetten op het binnen deel van het vliegwiel.
Als er ruimte op zit moet je dat nu in theorie kunnen voelen, en zien, want als je hem iets kan bewegen zal je dat aan het merkteken kunnen zien.
Ik zeg er duidelijk bij in Theorie, ik ben nu op vakantie en kan helaas niets testen.
Dit idee is zo simpel dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het nog niet is geprobeerd, maar ik neem aan dat oa Fehntjer dat wel kan toelichten
Met een hamer past alles /tand
-