Pagina 2 van 4

Geplaatst: 20-06-2014 16:59
door Gast
Jan schreef: Ik persoonlijk en ik spreek helemaal voor mezelf, vind om technische en veiligheidsreden een kleine 30 km een prima snelheid. Ik ben een verklaard tegenstander van te snel rijdende Spartamets.
En daar ben jij niet de enige in!

Geplaatst: 20-06-2014 17:07
door Snorfietsmafia
Ik ook, harder als 35km/h (mits de met in goede staat) is niet gezond.

Beter voer je dan een Snorscooter op naar 70km/h :twisted: Die zijn er WEL op gemaakt.

Geplaatst: 20-06-2014 17:28
door Gast
Snorfietsmafia schreef: Beter voer je dan een Snorscooter op naar 70km/h :twisted: Die zijn er WEL op gemaakt.
Dat zal best, maar de inhud van de schedel van de bestuurder niet!
Als je nu al ziet hoe ze als waanzinnigen over drukke fietspaden scheuren...
Aan het behalen van het rijbewijs zit geen enkele verkeerssopvoeding vast,
kortom, het verplichte rijbewijs is een wassen neus!

Geplaatst: 20-06-2014 19:27
door Vrotkees
ik heb ook een onbegrensde CDi erop maar puur voor het comfort.
Lekker 25 tuffen i.p.v. koffie malen.
Aan het behalen van het rijbewijs zit geen enkele verkeerssopvoeding vast,
kortom, het verplichte rijbewijs is een wassen neus!
Niet alleen snor en bromfiets rijbewijs Ko.
Hoe meer "kijk mijn telefoon is slimmer als ik ben" telefoons mensen gebruiken hoe meer de verkeersregels vergeten worden.

Gelukkig hebben ze voor die gebruikers bomen en hogedrukreinigers uitgevonden :wink:

Geplaatst: 20-06-2014 19:28
door Jan
Daarbij, verantwoordelijkheid en je verstand gebruiken.

Vlak de fabrikanten ook niet uit. Sparta met 'het frame uit ��n stuk'. En stuk gingen ze, het liefst tijdens een stevige rit... De Saxonette Classic met z'n velgremmetjes van nog geen 10cm2 remoppervlak... Hoe komt dat aan een typegoedkeuring.

Geplaatst: 20-06-2014 19:38
door Rudmer
Jan schreef:Daarbij, verantwoordelijkheid en je verstand gebruiken.

Vlak de fabrikanten ook niet uit. Sparta met 'het frame uit ��n stuk'. En stuk gingen ze, het liefst tijdens een stevige rit... De Saxonette Classic met z'n velgremmetjes van nog geen 10cm2 remoppervlak... Hoe komt dat aan een typegoedkeuring.
Die remmen was ik ook niet over te spreken, ik ga dr ook een nieuw voorwiel op zetten met trommelrem, ik heb achter trouwens een terugtrap rem dat komt zeker niet veel voor?

Geplaatst: 20-06-2014 19:58
door Vrotkees
Chriet Titulaar modus aan:

Welkom in de wondere wereld van overheid en instanties.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangewezen dat er een gruwelijk gebrek aan kennis en wil is.
Het laatste laboratorium experiment heeft aangetoond dat hoe meer er een gebrek aan kennis is de onwil toeneemt en er meer onduidelijke regeltjes verzonnen worden.
De laatste veldexperimenten laten zien dat deze verzonnen regeltjes niet te handhaven zijn en daardoor onnodig zijn.

Chriet Titulaar modus uit:

Geplaatst: 20-06-2014 20:42
door Gast
Ik wist niet dat Tiet Kitulaer verstand had van verbrandingsmotoren???

Geplaatst: 21-06-2014 14:20
door Jan
Hij ging wel als een tiet... met zijn computers...

@Rudmer. Terugtrapremmen kwamen alleen, voor zover ik weet, voor op Duitse versies en daar zijn wel er een aantal van. Ze zijn slijtage gevoelig en de onderdelen zijn in Nederland niet te koop. In Duitsland misschien nog wel. Wellicht dat Fhentjer er meer van weet.

Geplaatst: 21-06-2014 16:33
door Sagha
Ik zag in het filmpje van sporty's garage dat ie het pijpje had dicht gemaakt met een slangetje met een schroef er in.
Om terug te komen op een vraag die ik al eerder gesteld had maar mij nog niet duidelijk is geworden: waarom zou je dat pijpje dicht maken? En wat ISS het prestatie verschil daardoor?

Groetsels