Pagina 2 van 4
Geplaatst: 09-05-2015 15:21
door Knutselsmurf
Ik heb ooit eens een sproeier opgeboord tot 0,5 mm met een boortje,
dat haalde ik bij de gereedschapgroothandel (3X woordwaarde)
en tussen je vingers draai je het er zo doorheen.
Dit was puur een experiment, de ene Met ging beter lopen en de andere Met ging viertakten.
In elk geval een snelle en makkelijke oplossing voor hardnekkige gevallen.
Geplaatst: 09-05-2015 17:11
door spartarie
jgvankampen schreef:ik heb ooit eens door iemand die in een instrumentmakerij werkt, en ook graveerpennen weer op een exacte maat moest maken( dit ging op de 100ste mm nauwkeurig) die sproeiergaatjes laten meten en hij kwam met dezelfde getallen die op de sproeiers staan.
Ik zeg meten is weten
Gold dat zowel voor Bing als TK sproeiers?
Geplaatst: 09-05-2015 19:11
door Prutser-2009
jgvankampen schreef:ik heb ooit eens door iemand die in een instrumentmakerij werkt, en ook graveerpennen weer op een exacte maat moest maken( dit ging op de 100ste mm nauwkeurig) die sproeiergaatjes laten meten en hij kwam met dezelfde getallen die op de sproeiers staan.
bij bing kwam ik tot dezelfde conclusie, 42 is 0.42mm gat.
Geplaatst: 10-05-2015 01:31
door jgvankampen
Geplaatst: 10-05-2015 09:34
door Knutselsmurf
Het eerste experiment voer je uit door alle kapjes en luchtfilters te verwijderen
en dan proef te rijden. Het resultaat daarvan is tekenend voor wat er moet gebeuren.
Uiteraard moet je carb brandschoon zijn, anders is het resultaat versluierd.
Geplaatst: 10-05-2015 10:19
door spartarie
jgvankampen schreef:Ja prutser 0,48 was inderdaad 0,48 mm dus dit verklaard wat Spartarie schreef een bing met 42 sproeier en teveel luchtgaten is niet goed te veel lucht en te weinig brandstof :roll: :roll: :roll:
Dat die vier 7 mm gaatjes teveel zouden zijn voor die Bing had ik al wel verwacht, ik had al een rolletje ducttape en een schroevendraaier bij me gestoken voor onderweg....
Ik zou die TK nu wel met een kleiner sproeiertje willen proberen, 46 of 44.
Die zie ik nu weer nergens te koop staan.
Gaatje dichtsolderen en opnieuw (laten) boren is een optie, of een adapterje maken.
Geplaatst: 10-05-2015 10:34
door Knutselsmurf
Laten we even duidelijk stellen, dat als je Metje de fabriek verlaat,
hij/zij perfect loopt.
Alle latere lucht/benzine mengproblemen ontstaan door een niet schone
carburateur of op een of andere manier aanzuigen van valse lucht.
Als je DAT probleem niet eerst oplost, zal de "storing"vroeger of later
terugkeren of verergeren.
En een schone carburateur is heel iets anders dan een carnburateur
die zomaar schoongemaakt is.
De Metcarburateur heeft nu eenmaal diva-neigingen, en moet als zodanig behandeld worden.
Geplaatst: 10-05-2015 10:50
door spartarie
Uit mijn carburateurs kan je eten Knutsel, of een borrel drinken..
Het is ook niet dat die TK niet goed funktioneert, ik heb alleen het idee dat hij iets te rijk afgesteld is.
Van de fabriek uit lopen ze 25km/h, wij rijden met ontgrensde CDI iets harder en juist dan merk ik het.
Geplaatst: 10-05-2015 11:58
door Vrotkees
Knutselsmurf schreef:Laten we even duidelijk stellen, dat als je Metje de fabriek verlaat,
hij/zij perfect loopt.
Perfect is in dit geval niet het juiste woord.
Bij Sachs werden de blokjes zo snel mogelijk in elkaar geduwd en de deur uit gestampt. zolang ze maar aan de minimale eisen voldeden
Spartarie is juist opzoek waar de grens van perfect lopen ligt :wink:
Geplaatst: 10-05-2015 12:42
door fehntjer
Moin,
begin citaat
Spartarie is juist opzoek waar de grens van perfect lopen ligt
einde citaat
ik denk die heef hij all gevonden.....
Ja deze AluBing bedoel ik.
ik zal een samenstelling van de grens doen:
Alu-Bing
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=6010
speciaal Membramplaat
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=5923
of deze
een 3D Print embramplaat
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=5967
bobine met CDI
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=5967
nieuwe zuiger met Bult
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=16&t=5859 dat is een kleinserie
koppeling met keflar
http://spartametforum.nl/koppeling- ... ght=keflar