Pagina 2 van 4

Geplaatst: 01-09-2015 18:07
door arnoud
Dank mannen, en geduld?? hier heb ik meer dan genoeg van, en zeker met dit soort klussen.
De Met hoeft niet perse volgende week klaar te zijn, als het maar goed wordt gedaan. Dadelijk gaat de tuppeware (leuk woord hiervoor) er vanaf, kijken wat we hier tegenkomen.

Daarnet de tuppeware gedeeltelijk verwijderd, alleen de membraanplaat nog, deze moet ik nog boren om bij de schroeven te komen.
Kom ik weer met een gekke vraag, komt de membraanplaat los, door die ene schroef die zichtbaar is?
Maar ik ben een beetje heel erg geschrokken toen ik de olieplug los draaide en naar binnen keek.
Ik dacht nog heel ijdel, even met het blok draaien, links rechts, op de kop, en wat niet meer, maar het bleef hetzelfde, zie foto.
Afbeelding
GEEN OLIE, wtf, en hier hebben ze ook nog mee gereden!!!!!???? Stelletje oliebollen..... Wat ik wel raar vind, is dat het blok verder wel droog is van buiten.
Dan de ontsteking, deze ziet er op het eerste oog redelijk uit, net als het vliegwiel, de twee magneten liggen nog mooi vlak.
AfbeeldingAfbeelding
Morgen de workmate van Pa even lenen, dan kan ik het blok splitsen, zodat ik de oorzaak van het olieniveau hopelijk kan achterhalen.

Geplaatst: 02-09-2015 00:15
door Vrotkees
je kunt gewoon de membraanplaat loshalen.
het membraan lipje zit vast aan een andere schroef aan de membraanplaat.

Heb je het goede gereedschap om het blokje te splitsen ?
Je moet eerst het vliegwiel los halen andere kom je niet bij 2 bouten.

bekijk het filmpje eerst maar eens.



Geplaatst: 02-09-2015 18:19
door arnoud
Gereedschap is geen probleem, enkel een bankschroef/workmate, maar die kan ik bij mijn vader weghalen, lenen.
En dan de vliegwiel sleutel en poelietrekker nog, die ga ik zelf maken.
En anders leen ik het bij ons op de zaak. www.aic.nl , als dit spam is, moet je maar verwijderen. :D :wink:

De filmpjes van Sporti heb ik allemaal al gezien. iig bedankt.

Zit ik net een film te kijken van een Bing-carb, zie ik dat ik ook nog de kortsluitveer mis, kan ik hiervoor een veertje gebruiken uit een balpen, of kan ik beter een origineel veertje plaatsen?

Geplaatst: 03-09-2015 00:04
door Knutselsmurf
arnoud schreef:Gereedschap is geen probleem, enkel een bankschroef/workmate, maar die kan ik bij mijn vader weghalen, lenen.
En dan de vliegwiel sleutel en poelietrekker nog, die ga ik zelf maken.
En anders leen ik het bij ons op de zaak. www.aic.nl , als dit spam is, moet je maar verwijderen. :D :wink:

De filmpjes van Sporti heb ik allemaal al gezien. iig bedankt.

Zit ik net een film te kijken van een Bing-carb, zie ik dat ik ook nog de kortsluitveer mis, kan ik hiervoor een veertje gebruiken uit een balpen, of kan ik beter een origineel veertje plaatsen?
Kan, goed kijken of het past en werkt. (Universeelmeter)

Geplaatst: 03-09-2015 20:02
door arnoud
Dank je Ko.

En nogmaals bedankt voor de hele oude post van jou, een eigenbouw vliegwieltrekker, hiermee kan ik er ook eentje zelf maken.
Ik had al wat ideeen, maar ik was er nog niet helemaal uit, nu dus wel. :wink:
http://spartametforum.nl/homemade-v ... r-t60.html
Afbeelding

Geplaatst: 05-09-2015 17:10
door arnoud
Doordat mijn (klote)rug het even niet toelaat om te sleutelen, ben ik op youtube deze video tegengekomen.
Membraanplaat verwijderen, begin van de video:


Geplaatst: 12-09-2015 13:36
door Vrotkees
Het is verstandig de aandrijfas ook uit elkaar te halen.

daar kan ook iets in kapot zijn.

Geplaatst: 12-09-2015 15:52
door Knutselsmurf
vergeet geen touwtje in je ontluchtingkanaal!

Geplaatst: 12-09-2015 17:39
door jgvankampen
Knutselsmurf schreef:vergeet geen touwtje in je ontluchtingkanaal!
en vergeet niet om raad te vragen aan de ouwe lullen hier op het forum....Zoals Knutsel, Vrotkees, Spartarie..... en ondergetekende.............. /adu /adu /adu /adu

Geplaatst: 12-09-2015 18:02
door arnoud
Dank voor de feedback,
aandrijfas moet idd nog, touwtje in de ontluchting is ook genoteerd.

En wanneer behoor je tot de ouwe lullen, ik ben nl 46 lentes jong. :D 8)