Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Drager schreef:Ik heb nu een banden spannings meter, die na gebruik de meet waarde vast houd.
Ooit eens in Duitsland gekocht.
Ga hem eens ombouwen en passend maken.
Meesterlijk, helemaal in de geest van ons forum! Wereldidee,Drager!
En om dan in die waan te blijven.
Co het is nog gelukt ook kosten 6,95 euro.
De schaal gaat helaas niet verder als 7,5 bar.
Maar je hoeft niet moeilijk te kijken om te zien dat het ruim 8 bar is.
Ik ben er dik tevreden over.
Foto's zeggen genoeg
Vliegwielen van elektro start zijn 32 mm.
Draai ze dan af naar 27 mm is voor hand start.
Ben maar dat is mijn mening, er van overtuigd dat deze beter zijn.
Kern zit goed vast, en de magneten ook.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog steeds de 3 punts borging toepas.
De kabelschijf is eigenlijk bedoeld als nood starter, voor mensen die lange ritten maken, en het touwtje breekt.
Gebeurd vaker als je denkt.
Prutser-2009 schreef:Er zijn een aantal zaken die je moet weten, eigenlijk moet je een compressie meten als het blokje op temperatuur is, maar dan verbrand je snel je vingers, dus meten we als het blokje koud is.
een compressiemeter kun je gewoon kopen bij een automaterialengroothandel, of winkels als datona.nl voor een paar tientjes heb je er al een.
Als je koud een compressie hebt zonder deco van 5 dan is er toch iets mis, uit mijn hoofd zat die van mij (oud rammelblok) op 8 bar.
Hoe hoger de compressie hoe meer vermogen er uit een blokje komt.
Had ik al gedaan prutser, maar die zijn niet geschikt voor spartamet motortjes.
Heb dat zelf uit geprobeerd.
En als je koud 8 bar heb, zal het warm zeker 9 a 10 bar zijn??
Die van mij werkt prima, zowel op auto's als spartamet
gewoon een simpel ding van optilux, het is wel belangrijk dat hij de max stand vasthoud.
Als je het vliegwiel afdraait naar 27 mm krijg je dan geen onbalans?
gert v rossem
Naar mijn mening niet.
Ik haal alleen maar iets van de dikte af.
Haal niet aan eenkant iets van de ronding af.
Ter verduideling, een vliegwiel handstart weegt 650 gr.
Het vliegwiel na afdraaing weegt ook weer 650 gr