Pagina 2 van 4

Geplaatst: 07-08-2016 16:44
door Vrotkees
Dan zal ik wel weer aparte 199 blokjes hebben aan de zijkant zit echt geen vierkantje. :?

Geplaatst: 07-08-2016 17:10
door jgvankampen
Vrot, je kijkt toch wel aan de goede kant?
/\ /\ /\ /\ /\ /\ /soo /soo /soo /soo

Geplaatst: 07-08-2016 17:56
door Vrotkees
zal eerder een gevalletje zijn.
Bij Sachs klooiden ze maar wat aan.:shock:

199 met en zonder vierkantje voor 20 km uitvoering.
299's gietfouten en te grote of te kleine cilinder A en E
399 en 499 met 20 km/u vierkantje met 25 km/u binnenwerk.
599 met losse cilinderkop met loslatende cilinderwand.

Geplaatst: 07-08-2016 19:05
door spartarie
Lopen deed dit motortje trouwens niet, tot verbazing van de eigenaar....
Een snelle diagnose: Bovenplaat carburateur gebroken, gasschuif gebroken, benzine leek op donker trappistenbier m�t gistvlokken, en de bougiekabel was zeg maar provisorisch gerepareerd....

Afbeelding

Geplaatst: 07-08-2016 20:38
door Vrotkees
Is dit een origineel Hobby Bob 199 blokje :?: :twisted:

099 en 199ers hebben toch iets speciaals.
Sinds de opmerking "al was het de laatste 099 en 199 de vijl gaat erin" /soo
Kan ik me niet inhouden een 099 en 199 blokje te redden als ik ze tegen kom :mrgreen:

De 299 zijn juist leuk omdat er zoveel gekke afwijkingen inzitten.
- A en E zuigermaten
- Gietbramen in de ontluchtings kanalen.
- slechte schroefdraad.

Juist omdat de 299 blokjes zoveel "praktijk problemen" gaven werden ze snel vervangen door 399ers en met weinig km's op de onderdelen hoop gegooid.
Maar als ze eenmaal vakkundig behandeld zijn dan is met een 299 blokje totaal niks mis mee :lol:

Forumlid Mario rijd nu met een NIEUW 299 A carter met A zuiger rond 8)
Vermoedelijk de enigste 299 met A zuiger die er rond knort

Dit 199 blokje zal ook snel weer rondknorren heb ik zo mijn vermoeden :twisted:

Geplaatst: 07-08-2016 22:45
door Knutselsmurf
spartarie schreef: Het is wat, ik loop al tegen de zestig....en nog steeds ondeugend :lol:
En jij dacht dat je de ouste was en de oudste ondeugd? Mooi niet, ken je knutsel nog niet! :twisted:

Geplaatst: 07-08-2016 22:51
door spartarie
Ja...je hebt altijd baas boven baas...
Maar ik leer dagelijks nog bij! :twisted:

Geplaatst: 08-08-2016 11:35
door Knutselsmurf
spartarie schreef:Ja...je hebt altijd baas boven baas...
Maar ik leer dagelijks nog bij! :twisted:
Ik ook...

Geplaatst: 27-08-2016 16:39
door SpartaJet
Vrotkees schreef: De 299 zijn juist leuk omdat er zoveel gekke afwijkingen inzitten.
- A en E zuigermaten
- Gietbramen in de ontluchtings kanalen.
- slechte schroefdraad.

Juist omdat de 299 blokjes zoveel "praktijk problemen" gaven werden ze snel vervangen door 399ers en met weinig km's op de onderdelen hoop gegooid.
Maar als ze eenmaal vakkundig behandeld zijn dan is met een 299 blokje totaal niks mis mee :lol:

Forumlid Mario rijd nu met een NIEUW 299 A carter met A zuiger rond 8)
Vermoedelijk de enigste 299 met A zuiger die er rond knort

Dit 199 blokje zal ook snel weer rondknorren heb ik zo mijn vermoeden :twisted:
Begrijp ik hier uit dat 399 beter en/of betrouwbaarder is dan 299?

De bruine blijkt een 199 blokje te hebben. Die zit vast, dus dat is voor later als er meer tijd voor is. Eerst oefenen met nieuwere blokjes.

Geplaatst: 28-08-2016 01:09
door Vrotkees
SpartaJet schreef:
Vrotkees schreef: De 299 zijn juist leuk omdat er zoveel gekke afwijkingen inzitten.
- A en E zuigermaten
- Gietbramen in de ontluchtings kanalen.
- slechte schroefdraad.

Juist omdat de 299 blokjes zoveel "praktijk problemen" gaven werden ze snel vervangen door 399ers en met weinig km's op de onderdelen hoop gegooid.
Maar als ze eenmaal vakkundig behandeld zijn dan is met een 299 blokje totaal niks mis mee :lol:

Forumlid Mario rijd nu met een NIEUW 299 A carter met A zuiger rond 8)
Vermoedelijk de enigste 299 met A zuiger die er rond knort

Dit 199 blokje zal ook snel weer rondknorren heb ik zo mijn vermoeden :twisted:
Begrijp ik hier uit dat 399 beter en/of betrouwbaarder is dan 299?

De bruine blijkt een 199 blokje te hebben. Die zit vast, dus dat is voor later als er meer tijd voor is. Eerst oefenen met nieuwere blokjes.
de eerste 299 blokjes hadden fabricage foutjes.
zonder deze te herstellen waren 399 blokjes betrouwbaarder.

als je de fabricage fouten hersteld is er niks mis mee met een 299 blokje.
omdat er geen decoklep opzit zijn ze zelfs iets betrouwbaarder als een 399