Eerste metje!
meen je dat ?Vrotkees schreef:laat dat nou net 1 van de zeldzaamste serie motortjes zijn :lol:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Ik meen dat serieus.
de 299 serie is niet lang gebouwd en ze zijn vooral op de frames terecht gekomen die snel braken.
gebroken metjes werden destijds met motor en al in de schrotbak gegooid.
er is ook nog een serie 299 blokjes geweest waarvan er een gietfout was in de ontluchting de keerring aan de koppelingskant kantelde omdat ie zijn druk niet kwijt kon.
Die vlogen dus of de schrotbak in of belanden op de "als ik tijd heb repareer ik dat motortje wel" hoop bij de fietsenmaker.
de schroefdraad in deze blokjes is zwakker maar de cilinder is sterk.
een setje M5 en M6 helicoils kopen is wel een must voor deze blokjes.
Ik rij al jaren (12.000 km nu) met hetzelfde 299 blokje en vind het fijnste 1traps blokje om mee te rijden.
de 299 serie is niet lang gebouwd en ze zijn vooral op de frames terecht gekomen die snel braken.
gebroken metjes werden destijds met motor en al in de schrotbak gegooid.
er is ook nog een serie 299 blokjes geweest waarvan er een gietfout was in de ontluchting de keerring aan de koppelingskant kantelde omdat ie zijn druk niet kwijt kon.
Die vlogen dus of de schrotbak in of belanden op de "als ik tijd heb repareer ik dat motortje wel" hoop bij de fietsenmaker.
de schroefdraad in deze blokjes is zwakker maar de cilinder is sterk.
een setje M5 en M6 helicoils kopen is wel een must voor deze blokjes.
Ik rij al jaren (12.000 km nu) met hetzelfde 299 blokje en vind het fijnste 1traps blokje om mee te rijden.
Oh, ik dacht altijd dat de 299 het meest voorkwam. Zo zie je maar weer denk je iets te weten ;)Vrotkees schreef:Ik meen dat serieus.
de 299 serie is niet lang gebouwd en ze zijn vooral op de frames terecht gekomen die snel braken.
gebroken metjes werden destijds met motor en al in de schrotbak gegooid.
er is ook nog een serie 299 blokjes geweest waarvan er een gietfout was in de ontluchting de keerring aan de koppelingskant kantelde omdat ie zijn druk niet kwijt kon.
Die vlogen dus of de schrotbak in of belanden op de "als ik tijd heb repareer ik dat motortje wel" hoop bij de fietsenmaker.
de schroefdraad in deze blokjes is zwakker maar de cilinder is sterk.
een setje M5 en M6 helicoils kopen is wel een must voor deze blokjes.
Ik rij al jaren (12.000 km nu) met hetzelfde 299 blokje en vind het fijnste 1traps blokje om mee te rijden.
Wat betreft die gietfout, waar kan ik dat aan zien?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast