Dat maakt onze hobby zo leuk vind ik.
Elke keer leer ik weer wat nieuws !
En ze zijn moeilijk goed aan het rijden/lopen te krijgen, het kleinste dingetje en hij loopt slecht, of helemaal niet.
Ik heb vroeger een aantal puch maxi,s gehad, dat was veel simpeler om goed te laten rijden. (alleen benzine er in reed altijd!)
Laats had ik met mijn dlx nog iets.
Ander blokje eronder een 499. Alle keeringen vernieuwd, en nieuwe olie 80/90 api gl 5 er in en goed op nivo gezet.Verder was alles oke, dus niks vervangen.
Ik proefrijden, motortje loopt goed.
Een week later, ik moest benzine halen voor mijn metjes.
Dus ik pak de dlx(inmiddels omgebouwd naar handstart) en hij loopt goed.
Rij ik naar de pomp ik schat zo,,n 2 kilometer en kijk onder de met. Verse transmissie olie !!!!
Ik zet de met uit en tank 5 liter in mijn jerrycan.
Ik rij naar huis, en thuis maar ik alles goed olievrij (vooral uitlaat)
Ik kijk even later en alles is nog droog.
Olie gecheckt en ik kon het nog zien....
Tja de boodschap die nog gedaan moest worden toch maar met het metje gedaan.
Onder weg na 3 km gestopt geen lekkage, toen na 2 km gekeken geen lekkage.
Toen de 5 kilometer naar huis, geen lekage.
Even de met totaal laten afkoelen, en gekeken.
Olie stond keurig net boven het plateau !!
Schiet mij maar lek !!!!!