Valhelm

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Lindetjuh

Bericht door Lindetjuh »

Ik heb vorige maand een poging gedaan. Later nog met deze meneer gesproken, hij zei dat deze argumentatie nog niet had gehoord en daar inderdaad mee bezig was. Er is nog hoop!

Afbeelding
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

kijk zo hoort het!

Mocht hij nog contact met je opnemen ik kan van alles vertellen over de spartamet en ook hoe schoon en zuinig ie kan rijden tov snorscooters.

Een fietshelm zullen velen geen probleem mee hebben op een echte snorfiets.
Ik heb de politie al vaker raar zien kijken als ik een jethelm op heb op mijn klassiek brommertje dat 45 km/u rijd en ingehaald word door een bontkraagje op een scooter met blauwe kentekenplaat met 80 die niks op heeft.

De snorscooter zou naar mijn mening alleen maar boven een bepaalde leeftijd (bijvoorbeeld 30 jaar) bestuurd mogen worden. Er zijn namelijk genoeg ouderen die wel zo nog mobiel kunnen blijven omdat ze liever niet meer autorijden.

Ik zie nu hier dat de laatste tijd veel ouders hun jeugd JUIST bromscooters geven zodat ze een helm moeten dragen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik hoop dat de helmplicht voor snorscooters sowieso niet komt, maar een uitzonderingsbeleid zal wellicht het beste compromis kunnen zijn wat we maar kunnen krijgen..

En Vrot wat maak jij nou man.. Vergeet niet dat ik nog lang niet 30 ben. Snorfietsen zijn het probleem sowieso nooit geweest. Ik reed vanaf mijn 16de gelijk snorfiets, nooit een ongeluk gehad.

Handhaving laat te wensen over, ik heb al zoooo lang geen rollerbank meer gezien.

Om het makkelijk te maken, een snorfiets is een rijwiel met hulpmotor, maak het zo dat alle (echte) snorfietsen trappers moeten hebben, die dus ook daadwerkelijk de snorfiets kunnen aandrijven.

En ook.. Financieel is dit ook interessant, wedden dat als die uitzonderingspositie komt voor ''de echte snorfiets''

Dat dan onze metjes o.a ineens keiveel geld waard zijn? Vooral in de eerste paar maanden, niemand wil graag een helm dragen. Anders kocht men geen snorfiets, en anders was die zeker niet zo populair tegenover de bromfiets.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Snorscooters zijn 1000% de klos die mogen de rijbaan op met een helm op in de rampstad. maximaal 7 jaar oud of minimaal euro 4.
Snorscooters ouder als 7 jaar en onder euro 4 mag de rampstad niet meer in!

Echte snorfietsen zoals de solex, spartamet, puch maxi, tomos, vespa ciao/si worden niet meer toegelaten in de grote steden van de rampstad als dagelijks voertuig.
Alleen als geregistreerde klassieker mag je dan beperkt met een 2takt de rampstad in.

Alleen voor mensen die technisch zijn of al jaren rijden op een spartamet blijft een metje belangrijk.
Voor een leek zijn ze niet te betalen kwa onderelen en ook omdat de fietsenreparatie boer in zijn busje en scooteroplichter op de hoek ze niet kan en wil repareren.

voor 600 euro heb je een elektrische fiets en 2 jaar garantie en na 3 jaar pleur je hem weg en koop je een nieuwe.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Antoine

Bericht door Antoine »

Snorfietsmafia schreef:En ook.. Financieel is dit ook interessant, wedden dat als die uitzonderingspositie komt voor ''de echte snorfiets''

Dat dan onze metjes o.a ineens keiveel geld waard zijn? Vooral in de eerste paar maanden, niemand wil graag een helm dragen. Anders kocht men geen snorfiets, en anders was die zeker niet zo populair tegenover de bromfiets.
Of juist andersom.. je mag de Metjes met bakken gratis ophalen omdat niemand er nog 1 wil hebben.
Zit je dan met je racehelm op.. 27 GPS km/uur... wordt je voorbij gereden door een Opa en Oma op een elektrische fiets.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

In de rampstad zeker.
Als dagelijks vervoermiddel zijn ze daar taboe net als de tomosjes en cita's.
Ouder als 7 jaar en 2takt en ze mogen niet meer de stad in.
Liefhebbers en opkopers hebben dat verboden spul al grotendeels opgehaald puur voor de onderdelen.

Door onderdeel schaarste en absurd hoge onderdeel kosten zijn snor tomosje nu meer gewild als metjes buiten de rampstad.
Onderdelen van Cita's worden ook schaars dus DUUR.
Velen houden 1 metje voor de hobby en hoge aaibaarheidsfactor en er komt een snor tomos of elektrische fiets bij als GOEDKOOP dagelijks vervoermiddel.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia

Vrotkees schreef:Snorscooters zijn 1000% de klos die mogen de rijbaan op met een helm op in de rampstad. maximaal 7 jaar oud of minimaal euro 4.
Snorscooters ouder als 7 jaar en onder euro 4 mag de rampstad niet meer in!

Echte snorfietsen zoals de solex, spartamet, puch maxi, tomos, vespa ciao/si worden niet meer toegelaten in de grote steden van de rampstad als dagelijks voertuig.
Alleen als geregistreerde klassieker mag je dan beperkt met een 2takt de rampstad in.

Alleen voor mensen die technisch zijn of al jaren rijden op een spartamet blijft een metje belangrijk.
Voor een leek zijn ze niet te betalen kwa onderelen en ook omdat de fietsenreparatie boer in zijn busje en scooteroplichter op de hoek ze niet kan en wil repareren.

voor 600 euro heb je een elektrische fiets en 2 jaar garantie en na 3 jaar pleur je hem weg en koop je een nieuwe.
Ik woon gelukkig in het (nu nog) vredige Zaandam, hier kunnen wij vooralsnog in vrede rijden op onze snorfietsen en snorscooters.

Ik hoop dat het beperkt blijft tot die stomme stad die Amsterdam heet, ik heb er niks te zoeken en zal er nooit komen buiten werktijd om. Of er moet iets h��l specifieks zijn dat ik nodig heb.

No way, parkeren is te duur, met de snorfiets mag ik er niet meer komen en met de trein is gewoonweg irritant in je eentje.

Ora pro nobis Lucifer, dat Zaandam gewoon lekker blijft zoals het is..

Bij ons is de 2 takt en oude klassieke stinkbrommer altijd welkom :D
12+ jaar snorfietsmafia.

Houtkachel vriend.
Snorfietsmafia

Antoine schreef:
Snorfietsmafia schreef:En ook.. Financieel is dit ook interessant, wedden dat als die uitzonderingspositie komt voor ''de echte snorfiets''

Of juist andersom.. je mag de Metjes met bakken gratis ophalen omdat niemand er nog 1 wil hebben.
Zit je dan met je racehelm op.. 27 GPS km/uur... wordt je voorbij gereden door een Opa en Oma op een elektrische fiets.
Het is toch niet te hopen... Sowieso moet de snorfiets gewoon snorfiets blijven.. Het is toendertijd niet voor niets bedacht.

Ik stel gewoon een ijzersterke handhaving voor op de snelheidslimiet. De constructiesnelheid is 30km/h op zijn max, 2km correctie ok, maar dan wel op gps km's met een goede rollerbank.

Mij maakt het niet uit maar het was absurd eigenlijk dat mijn snorscooter die 45 echte km's kon op de rollerbank in zeg 2009/2010 'gewoon' goed was, vanwege het meetsysteem toen. Er kwam 37 uit toen, nu is dat al goed voor een wok melding en boete (kwam erachter 1 dag voor de WOK melding ingevoerd werd voor snelheidsovertredingen met scooters)

Maar helaas, in Nederland wonen te veel 'luie' mensen, geen zin om te handhaven, dus dan maar andere kansloze regels bedenken.

Net zoals die al die 'artsen' zo kansloos zijn, ook met vuurwerk etc. Wat als er niemand meer gewond raakt en dan? Dan zit een deel van hen zonder werk.

Maar dat willen ze denk ik, gewoon lekker vroeg met pensioen met bier in de achtertuin zitten.
12+ jaar snorfietsmafia.

Houtkachel vriend.
Snorfietsmafia

Vrotkees schreef:In de rampstad zeker.
Als dagelijks vervoermiddel zijn ze daar taboe net als de tomosjes en cita's.
Ouder als 7 jaar en 2takt en ze mogen niet meer de stad in.
Liefhebbers en opkopers hebben dat verboden spul al grotendeels opgehaald puur voor de onderdelen.

Door onderdeel schaarste en absurd hoge onderdeel kosten zijn snor tomosje nu meer gewild als metjes buiten de rampstad.
Onderdelen van Cita's worden ook schaars dus DUUR.
Velen houden 1 metje voor de hobby en hoge aaibaarheidsfactor en er komt een snor tomos of elektrische fiets bij als GOEDKOOP dagelijks vervoermiddel.
Ik heb het trouwens nagekeken over mijn gemeente, gelukkig zijn dat vooralsnog hele lieve mensen die wij hebben bij de gemeente.

#Snorfietsen blijven lekker op het fietspad.

Alleen als het landelijk gaat gelden... Maarja, Zaandam gaat zich er niks van aantrekken hoop ik. Wij zijn meer een dorp, hebben gelukkig niet zoveel zeikerds hier wonen.

De toeristen zijn beperkt tot de zaanse schans en ��k dat is gewoon houdbaar, er zijn er niet teveel of te weinig, en ze fietsen niet rond op die stomme macbikes.

Laat ze in dat Amsterdam lekker gaarkoken in hun eigen pissopje.
12+ jaar snorfietsmafia.

Houtkachel vriend.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Zolang we geen hoog hek om Amsterhel heen zetten blijven ze ons die gekheid door de strot douwen.
Die blijven doorgaan totdat alles buiten Amsterhel net zo als Amsterhel aanvoelt.
Ik snap die idioten niet, het denigreren van andere gewoontes en mensen die buiten hun gemeente grens wonen vinden ze normaal.
en dan vinden ze het gek dat we een schurft hekel aan die over het paard getilde idioten hebben!

Het enigste goede van Amsterhel is het centraal station.
Elke trein daar brengt je weg uit Amsterhel.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie