Spartamet met moeite aan, slaat daarna graag af
Re: Spartamet met moeite aan, slaat daarna graag af
Heb niet zo 1 2 3 op het forum kunnen vinden Henk, maar ik geloof je 100%.
Zal je ook niet vinden op het forum.
Er zijn vele mogelijkheden.
Je neemt een oude sproeier en maakt een verloop van naar M3 of M4 al naar gelang de sproeier set die je koopt.
Kijk op internet en je koopt een complete set sproeiers voor weinig geld.
Of je koopt een originele sproeier verkrijg baar in alle mate, maar dan ben je duurder uit.
Zal je ook niet vinden op het forum.
Er zijn vele mogelijkheden.
Je neemt een oude sproeier en maakt een verloop van naar M3 of M4 al naar gelang de sproeier set die je koopt.
Kijk op internet en je koopt een complete set sproeiers voor weinig geld.
Of je koopt een originele sproeier verkrijg baar in alle mate, maar dan ben je duurder uit.
-
Ja dat heb ik ook gedaan, heb handje vol bing klein en een sproeier getapt ervoor, wel beetje tijdsintensief alles weer telkens los.
Nou dan is het toch ok�. En ja niks gaat vanzelf zeker niet bij de spartamet dat is nou juist het mooie van de hobby.
-
Heb je gelijk in, mn vader zegt altijd �houdt je van de straat�. We gaan eens verder experimenteren van de week.
-
Vandaag wat eerder met werk klaar dus even aan de met rommelen. Bij nadere inspectie is het toch verstandig om maar een andere spoel te gaan zoeken, door aanslepen over het vliegwiel bij de vorige eigenaar is hij te ver heen, al wat draadjes liggen bloot na wat gefrunik aan het gemolten plastic. Ook maar even het vliegwiel eraf gehaald om de magneetjes bij te trimmen, iemand heeft in het verleden waarschijnlijk met een hoop kracht de verkeerde kant opgedraait om het moertje met links draad eraf te halen, ontbreekt een stuk , iedergeval genoeg om het weer vast te maken. Voor zover. Moet ik bij een nieuwe spoel kopen nog ergens op letten?
- Spartapappa
- Spartametoloog
Beste Bob is je luchtfilterkap zonder extra lucht gaatjes of met ?
Je kunt nammelijk doormiddel van extra gaatjes in de achterkap je lucht verhouding aanpassen.
Op mijn metjes (4 stuks) is dit allemaal verschillend.
De een loopt het best met een dichte kap (zonder gaatjes) bij de ander is de complete binnen rand eruit en loopt hij pas goed. Bijna al mijn metjes hebben een Bing carburateur op een na.
Als je nu de problemen van een te arm mensel hebt zonder gaatjes in je achter kapje.
Zou je eventueel ook nog een immitatie luchtfilter kunnen monteren, deze hebben meer weerstand.
Of als je gaatjes in je kapje hebt ze dicht stoppen.
Ik ben uren bezig geweest met proefrijden om het juiste mensel te krijgen. Dit doormiddel van gaatje erbij gaatje weer dicht.
Want een andere oplossing is er niet, of je moet een grotere sproeier kopen bij forum lid Henk.
Ik heb het altijd op kunnen lossen met een brandschone carburateur en een al dan niet bewerk achterkapje. (d.m.v extra gaatje/tjes)
Je kunt nammelijk doormiddel van extra gaatjes in de achterkap je lucht verhouding aanpassen.
Op mijn metjes (4 stuks) is dit allemaal verschillend.
De een loopt het best met een dichte kap (zonder gaatjes) bij de ander is de complete binnen rand eruit en loopt hij pas goed. Bijna al mijn metjes hebben een Bing carburateur op een na.
Als je nu de problemen van een te arm mensel hebt zonder gaatjes in je achter kapje.
Zou je eventueel ook nog een immitatie luchtfilter kunnen monteren, deze hebben meer weerstand.
Of als je gaatjes in je kapje hebt ze dicht stoppen.
Ik ben uren bezig geweest met proefrijden om het juiste mensel te krijgen. Dit doormiddel van gaatje erbij gaatje weer dicht.
Want een andere oplossing is er niet, of je moet een grotere sproeier kopen bij forum lid Henk.
Ik heb het altijd op kunnen lossen met een brandschone carburateur en een al dan niet bewerk achterkapje. (d.m.v extra gaatje/tjes)
-
Ik heb twee kappen, een zonder en een met een paar gaatjes, lijkt niks uit te maken, ook met of zonder luchtfilter.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Het is wel zo dat alles aan een metje moet kloppen wil hij goed lopen.
Dus keeringen zuigerveer membraam veertje/klepje schone en goed opgebouwde carburateur en je onteking natuurlijk.
Maar heb je ze eenmaal goed aan de loop dan voel je je koning te rijk.
En ze zijn moeilijk goed rijdend te krijgen, een puch maxi of vespa citta zijn veel simpeler.
Dus als je een spartamet goed aan de loop krijgt, dan kun je bijna alles goed laten rijden
Dus keeringen zuigerveer membraam veertje/klepje schone en goed opgebouwde carburateur en je onteking natuurlijk.
Maar heb je ze eenmaal goed aan de loop dan voel je je koning te rijk.
En ze zijn moeilijk goed rijdend te krijgen, een puch maxi of vespa citta zijn veel simpeler.
Dus als je een spartamet goed aan de loop krijgt, dan kun je bijna alles goed laten rijden
- Spartapappa
- Spartametoloog
En anders zoals hier al gezegd een carbon membraam plaatje, ik rij er op twee van mijn metjes mee
-
Ja carbon membraanlipje zal er ook wel aankomen denk ik , maar voor nu even de basis, dan het finetunen. Blok is echt helemaal goed, tis denk ik meer een mix match van alle omringende factoren die het hem laten vertikken te lopen. Vorige week ook een Kawasaki KE175 met een schroevendraaier en een bus remreiniger aan de praat gekregen, en de met heeft zowat het hele gereedschapsarsenaal nodig gehad tot nu toe...