vonkt niet meer...
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
bij mijn blauwe module meet ik (wel eerst de schakelaar van het stuur in de chokestand of rijstand zetten) als ik de module los koppel
tussen blauw en rood 820 Ohm
tussen blauw en bobine 2,7k Ohm
MAAR ik weet niet of deze blauwe ontsteking werkt zoals het hoort, ik vind de bobine weerstand wat laag
bij de rode ontsteking(waarvan ik zeker weet dat hij werkt) meet ik
tussen blauw en rood 115 Ohm
tussen blauw en bobine 4 M Ohm
Mark
tussen blauw en rood 820 Ohm
tussen blauw en bobine 2,7k Ohm
MAAR ik weet niet of deze blauwe ontsteking werkt zoals het hoort, ik vind de bobine weerstand wat laag
bij de rode ontsteking(waarvan ik zeker weet dat hij werkt) meet ik
tussen blauw en rood 115 Ohm
tussen blauw en bobine 4 M Ohm
Mark
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Tja ik kan niet in het plastic kijken maar ik gok erop dat een gedeelte van de primaire spoel doorgebrand is en aan elkaar gesmolten is waardoor maar een klein deel (1/3) voor de vonk moet zorgen(vandaar de lage weerstand) en je dus een hele zwakke vonk krijgt.
Is er iemand van de forumleden die ook even kunnen meten bij een werkende blauwe ontsteking want mijn metingen van de blauwe ontsteking komen van het enige sloop blokje wat ik heb met een blauwe ontsteking.
Mark
Is er iemand van de forumleden die ook even kunnen meten bij een werkende blauwe ontsteking want mijn metingen van de blauwe ontsteking komen van het enige sloop blokje wat ik heb met een blauwe ontsteking.
Mark