Geplaatst: 14-05-2011 12:24
Wij hebben hier in Almere een fietsensloperij, en die heeft ALLES!
Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
http://spartametforum.nl/
De meeste Engelse motoren hadden tot de hydraulische remmen een stangen-rem achter, en dat was niet voor niks.Robert schreef:Vandaag bijna onder een stadsbus geknald met de spartamet doordat de achterrem het begaf, had deze binnenkabel een keer vervangen en weer achter vastgezet met een tonnetje en deze was tijdens de noodstop dus eraf geschoten :oops: nu weer een nieuwe binnenkabel erop gezet met een soldeernippel want mijn leven is me nog net te kostbaar,Ben me dus echt lam geschrokken want het scheelde echt een haar :evil:Ik wil er dus mee zeggen zorg ervoor dat je ze in orde krijgt want die remmen zijn al niet echt lekker maaar als ze dan ook nog half werken is het helemaal niks meer :wink:
Waarom dacht je dat mijn zundapp een schijfrem voor en een remstang achter had ;-)saxoNetje schreef:De meeste Engelse motoren hadden tot de hydraulische remmen een stangen-rem achter, en dat was niet voor niks.Robert schreef:Vandaag bijna onder een stadsbus geknald met de spartamet doordat de achterrem het begaf, had deze binnenkabel een keer vervangen en weer achter vastgezet met een tonnetje en deze was tijdens de noodstop dus eraf geschoten :oops: nu weer een nieuwe binnenkabel erop gezet met een soldeernippel want mijn leven is me nog net te kostbaar,Ben me dus echt lam geschrokken want het scheelde echt een haar :evil:Ik wil er dus mee zeggen zorg ervoor dat je ze in orde krijgt want die remmen zijn al niet echt lekker maaar als ze dan ook nog half werken is het helemaal niks meer :wink:
Ze vertrouwden kabelremmen niet zo. En gelijk hadden ze...
Maar een GOED gesoldeerde kabel is altijd beter dan zo'n veredeld 'kroonsteentje'!