Pagina 3 van 3

Geplaatst: 14-05-2011 12:24
door Gast
Wij hebben hier in Almere een fietsensloperij, en die heeft ALLES!

Geplaatst: 14-05-2011 12:54
door saxoNetje
Robert schreef:Vandaag bijna onder een stadsbus geknald met de spartamet doordat de achterrem het begaf, had deze binnenkabel een keer vervangen en weer achter vastgezet met een tonnetje en deze was tijdens de noodstop dus eraf geschoten :oops: nu weer een nieuwe binnenkabel erop gezet met een soldeernippel want mijn leven is me nog net te kostbaar,Ben me dus echt lam geschrokken want het scheelde echt een haar :evil:Ik wil er dus mee zeggen zorg ervoor dat je ze in orde krijgt want die remmen zijn al niet echt lekker maaar als ze dan ook nog half werken is het helemaal niks meer :wink:
De meeste Engelse motoren hadden tot de hydraulische remmen een stangen-rem achter, en dat was niet voor niks.
Ze vertrouwden kabelremmen niet zo. En gelijk hadden ze...
Maar een GOED gesoldeerde kabel is altijd beter dan zo'n veredeld 'kroonsteentje'!

Geplaatst: 14-05-2011 12:56
door saxoNetje
Trouwens pas een ander achterwiel in de Met gezet, die trommel is maar 0,5 mm groter dan die erin zat, maar die remt wel stukken minder. Voor de rest is het oppervlak net zo goed; niet vet, bol of on-rond.

Geplaatst: 14-05-2011 16:03
door wisse
nou , weer veel stof tot nadenken en
veel om te proberen :lol: :lol:
dus de remtrommel met kleinste diameter
goed ontvetten en uitbranden
daarbij dikste remvoering(natuurlijk olievrij)
goede remkabel?!!?!!!
we gaan proberen om de met te laten slippen /adi /adu
is me nog nooit gelukt :(

Geplaatst: 14-05-2011 17:19
door Gast
Probeer eens een wheelie, wisse!

Geplaatst: 14-05-2011 22:59
door wisse
we gaan eerst het achterwiel laten slippen.
daarna driften in de bocht 8)
die ideeen van ko komen nog wel /tand

Geplaatst: 15-05-2011 00:37
door Dj-dubbel
slippen heeft de mijne schijnbaar geen problemen mee......

Geplaatst: 15-05-2011 06:50
door Prutser-2009
saxoNetje schreef:
Robert schreef:Vandaag bijna onder een stadsbus geknald met de spartamet doordat de achterrem het begaf, had deze binnenkabel een keer vervangen en weer achter vastgezet met een tonnetje en deze was tijdens de noodstop dus eraf geschoten :oops: nu weer een nieuwe binnenkabel erop gezet met een soldeernippel want mijn leven is me nog net te kostbaar,Ben me dus echt lam geschrokken want het scheelde echt een haar :evil:Ik wil er dus mee zeggen zorg ervoor dat je ze in orde krijgt want die remmen zijn al niet echt lekker maaar als ze dan ook nog half werken is het helemaal niks meer :wink:
De meeste Engelse motoren hadden tot de hydraulische remmen een stangen-rem achter, en dat was niet voor niks.
Ze vertrouwden kabelremmen niet zo. En gelijk hadden ze...
Maar een GOED gesoldeerde kabel is altijd beter dan zo'n veredeld 'kroonsteentje'!
Waarom dacht je dat mijn zundapp een schijfrem voor en een remstang achter had ;-)
Een vriend van mij had zelfs een dubbele schijfrem voor en een enkele schijfrem achter op zijn zundapp.

Mark