Pagina 3 van 3

Geplaatst: 17-03-2011 07:49
door VanLunteren
Heb aan mijn oude vlotternaald een mooi puntje geslepen, en daarna ingeslepen.
Lekkage is nu voorbij maar als ik hem start valt hij na een klein poosje weer uit.
Messingpijpje zit niet verstopt. Wat kan het dan zijn?

Jan Willem

Geplaatst: 17-03-2011 08:11
door saxoNetje
VanLunteren schreef:Heb aan mijn oude vlotternaald een mooi puntje geslepen, en daarna ingeslepen.
Lekkage is nu voorbij maar als ik hem start valt hij na een klein poosje weer uit.
Messingpijpje zit niet verstopt. Wat kan het dan zijn?

Jan Willem
Experimenteren met het vlotterniveau.

Heb je wel dezelfde punt aangehouden?
Dus niet een scherpere hoek, want dan heb je grote kans dat de naald steeds even blijft 'plakken', en dus het niveau varieert.

Geplaatst: 17-03-2011 12:21
door Gast

Geplaatst: 17-03-2011 15:22
door VanLunteren
Bedankt ko, dat kan het wel eens zijn.
Alleen heb ik zelf het idee dat hij minder als 7 mm uitstakt,
De laatste keer dat ik hem los had.
Zal zodra ik tijd heb even kijken.
Maar toen ik gisteren om de 100m mijn metje aan het starten was,
was het probleem na een keer of 6 over.
En vanochtend was het probleem terug.
Zou het kunnen dat het pijpje te diep zit en bij warme motor net genoeg doorlaat?

Jan Willem

Geplaatst: 17-03-2011 15:34
door saxoNetje
VanLunteren schreef:Bedankt ko, dat kan het wel eens zijn.
Alleen heb ik zelf het idee dat hij minder als 7 mm uitstakt,
De laatste keer dat ik hem los had.
Zal zodra ik tijd heb even kijken.
Maar toen ik gisteren om de 100m mijn metje aan het starten was,
was het probleem na een keer of 6 over.
En vanochtend was het probleem terug.
Zou het kunnen dat het pijpje te diep zit en bij warme motor net genoeg doorlaat?

Jan Willem
nee

Geplaatst: 17-03-2011 19:18
door VanLunteren
Dankje, dat is duidelijk :P
Heb net de carb een klein beetje schoon Gemaakt.
En de naald omlaag naar exact 13 mm en nog geen problemen.
Iedereen word weer hartelijk bedankt voor alle hulp.

Geplaatst: 20-03-2011 08:14
door Prutser-2009
Tja allemaal leuk en aardig, maar mijn eigen carburateur kon ook lekken terwijl hij toch echt in de uitstand stond, niks is onmogelijk, wanneer hij lekt zijn er twee dingen aan de hand.

1: je membraam(wat feitelijk de benzinekraan is) in je carburateur sluit niet goed af om wat voor reden dan ook
2: je vlotter sluit niet goed af om wat voor reden dan ook

En dan zie je vanzelf een plas benzine onder je spartamet liggen.

Mark

Geplaatst: 20-03-2011 11:22
door fehntjer
Moin,
en nog een
3. de metalen Pin zit niet vast in de Rubbermembraan.
Lekt de benzine langs de metalen pin /soo