Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Limited Slip (LS80) wilt zeggen dat koppelingsplaten minder zouden kunnen gaan slippen, maar dat is bij de spartamet niet van belang omdat die niet in contact komen met de versnellingsbak olie, het kan zijn dat de huidige gl5 die kroon maakt geen zwavel meer zit (misschien vanwege huidige milieu-eisen), als kroon zegt dat dat de door hun aanbevolen olie is dan zou ik het er gewoon ingooien.
WWW.KROONOIL.NL ,daar staat een handige mogelijkheid om aan de hand van het kenteken van bijvoorbeeld auto of motor je olie uit te zoeken
saxoNetje schreef:Aangezien de Kroon olieboer hier op spuugafstand vandaan woont
(is dat dan een Hofleverancier? :twisted: ) ga ik maar voor de GearLube..
Zie niet direct wat de limited slip aan dopes heeft die funest voor de Met zouden kunnen zijn, maar ja, als de Kroon GL adviseert, wie ben ik dan om dat tegen te speken?
Trouwens:
Nu heb ik eens bij de 'buurman' dat fotootje van de aldaar 'goedgekeurde' en leverbare Kroon olie uitvergroot, en dan lees ik toch bij Gear Lube LS :roll:
eeeh tja dan hebje weer bewezen, kun je voor betrouwbare info beter op dit forum wezen :lol:
Overigens voor in de Harley versnellingsbak wordt nog steeds door Kroon hun GL4 aangeraden.