ratelende motor

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Gast

Bericht door Gast »

Haal je tank eraf en zet het ding op de trein en laat mij het doen.
Ik heb alles, blokjes en de expertise...
Je kan er ook voor kiezen het wiel eronder vandaan te halen
en dat met de post mee te geven. Kost pakweg 7 euri.

Tenzij je het aangenaam vind om...

Iemand een oor aan naaien, das pas lekker! :P
ankemet

Bericht door ankemet »

waarom woon je niet wat dichterbijer Ko!!

De man die me vandaag geholpen heeft is absoluut een goeie. Achteraf had ik daar meteen heen moeten gaan. Hij wist precies waar het om ging, ik hoefde hem niks te vertellen van wat ik hier gelezen had, dat zei hij zelf al. Hij kon bijna letterlijk het knetterende uitlaatverhaal navertellen zoals het hier beschreven stond en alle onderdelen benoemen, en me vertellen dat er vet of boter of vaseline op moest.

maw ik kon hem niks wijsmaken ;)

Hij belde net nog op dat ie eigenlijk nog even wil kijken of het niet de spie is want dan wist ie wel een oplossing en dat zou niet zoveel kosten maar ik denk zelf dat het veiligste is om er gewoon een goed gereviseerd tweedehands blok op te zetten.

Deze man is een vrijwillige klusser die behalve tv's ook de auto's van de dierenambulance repareert en brommers en alles wat maar beweegt en stuk kan en met de goede materialen vertrouw ik hem dat helemaal toe. Ik heb hem voor het nakijken en in orde brengen van de uitlaat een pakje shag gegeven en dat vond ie eigenlijk al te veel ;)

geen afzetter dus maar iemand met hart voor spullen en een gereedschapskoffer waar alles in zit. Van alle markten thuis, geen slap technisch geouwehoer en ik mocht zelfs op zijn vingers kijken en helpen ;).

Het gaat dus alleen nog om het goede materiaal, oftewel een goed lopend blok want de rest van de motor is in orde, dat heeft ie me verzekerd en dat neem ik ook van hem aan.

dus als je me een motorblok op kan sturen............... hihi doe maar in een envelopje en klaar!
ankemet

Bericht door ankemet »

oja en zou er nog ergens zo'n kilometerteller die in de lamp zit te krijgen zijn?, deze bleek vernaggeld te zijn en daarna weer vastgelijmd :x
Gast

Bericht door Gast »

Blokje kan ik wel opsturen ja.

Kilometerteller er uit peuteren en met je koplamp naar de fietsenboer
om te kijken wat er in past.
Neem geen draadloze, dat werkt niet ivm het magnetische veld van de motor.
Plaats reactie