hij "verzuipt" hoe kan dat ?

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Jan

Bericht door Jan »

Ja, ik zou ook alles nog een keer goed controleren en nogmaals schoonmaken. Heb je nieuwe of andere spullen, wisselen is een goede optie. Je ziet zo makkelijk wat over het hoofd. Pakking en ringetje kunnen de oorzaak zijn, vlotter dicht wel af maar je weet nooit zeker.

Ik ben benieuwd naar het resultaat! :wink:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Jan

Bericht door Jan »

Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Black Wing

Bericht door Black Wing »

de vlotter heb ik gecontroleerd, en sluit wel goed af, ik ga weer verder :!:
Groeten, Eric
Jan

Bericht door Jan »

Die vlotter stond al bijna vast, die is gelukkig van de lijst af. De fout zit ergens rond je membraan. klein lekje, scheurtje, poreus
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Black Wing

ik heb weer het membraan bekeken en een ander ringetje rond het messing buisje gedaan, en ik kan aan het membraan echt niets zien :roll: :!:
en ja hoor !! toch weer lekken.
daarna heb ik de oude bovenplaat met membraan weer teruggezet, en toen was het goed !!??
maar met deze setting was het gesodemieter wel begonnen ! :roll:
het is nog steeds een raadsel, maar hij doet het wel weer :D
alleen houd hij soms in tijdens het rijden, maar als ik hem vrij en onbelast laat lopen gaat hij als een naaimachine.
ik kan nu even geen goede rit maken want ik zit op een nieuwe wasdroger te wachten, die komt tussen 10 en 16 uur, dat is in mijn geval altijd dus net voor 16 uur, behalve als ik even wegga, dan staan ze er wel. :x
Groeten, Eric
Black Wing

ik denk toch dat het nieuwe membraan niet echt goed was, hij was ook heel dun en soepel, de andere membranen die ik heb zijn veel stugger, en ��n ervan sloot helemaal niet af omdat de hoogte te laag was ( van de top van de stift tot aan de rubber afdicht zitting ) daar zat wel een mm verschil in
dus die membranen zijn een lastig ding, met verschillen in kwaliteit,

alleen balen dat ik nog steeds niet weet wat het probleem in den beginne was

in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en de reacties, :D
dat is helemaal top :!:
en als ik een langere rit heb gemaakt doe ik nog even een bericht over het resultaat
Groeten, Eric
Jan

Bericht door Jan »

Dat van die wasdroger is een heel bekend probleem, daar zit iedereen mee. komen 15:55 voorrijden Gewoon een hele dag niets kunnen doen. :(

Je Met loopt nu weer en het lijkt er op dat er toch iets in het bovengedeelte heeft gezeten. Vuil, wat zand, smurrie, hoe klein dan ook, er was iets wat het probleempje heeft veroorzaakt.

Ben benieuwd naar je proefrit...
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

even samenvatten

Probleem
carburateur is gaan lekken nadat er een andere bovenplaat op geplaatst is.
als de chokehevel op 0 staat lekt ie niet!

Het messing buisje dat de benzine van de bovenplaat naar de vlotterkamer leid mag tussen de 7 en 9 mm uitsteken uit de bovenkant van het huis.
dit komt zeer nauw als de bovenplaat niet goed aansluit lekt ie langs het messing buisje.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Black Wing

nee, hij ging eerst lekken en daarna heb ik een nieuwe bovenplaat gemonteerd, dat hielp niet, en nu zit de oude er weer op, en hij lekt niet meer, het buisje zat op de juiste hoogte
Groeten, Eric
Black Wing

ik heb ongeveer 15 km gereden, en hij moet echt goed op gang komen, als hij nog koud is houdt hij in , maar na een stukje gaat hij weer goed, maar ik heb wel het idee dat er minder trekkracht in zit, misschien nog even naar de deco kijken :roll:
Groeten, Eric
Plaats reactie