Pagina 3 van 4

Geplaatst: 21-08-2015 21:33
door Vrotkees
Gelukkig heb je het gevonden.

Je zou nog kunnen kijken of er ergens in de kabels van de spoel iets net niet kapot is.

Is dit niet het geval de spoel zo snel mogelijk en zo ver mogelijk weggooien :twisted:

Geplaatst: 22-08-2015 13:33
door fehntjer
Moin,
maar voor he weggooien den ijzer uittrekken. het geef een aantal bobine van tuinmachines die op dit ijzer passen.

Geplaatst: 24-08-2015 14:49
door Wrackhoudt
Goed idee,weekijzer bewaren en dan een spoel van een motorgrasmaaier ,heggenschaar of kettingzaag kopen.

Geplaatst: 24-08-2015 15:27
door Wrackhoudt
Gisteren lange rit gemaakt, (140 KM.)
Zit de eerste kilometers na een reparatie ,in dit geval de spoelwissel ,altijd wat gespannen af te wachten of er iets staat te gebeuren, en ja hoor na ongeveer 25KM. midden in de bush -bush van de VELUWE gepruttel en afslaan.

Zou ik de spoel te dicht op het vliegwiel gemonteerd hebben ?
Ik had de spoel op het oog gemonteerd.
Dus trekkap gedemonteerd, nee afstand ziet er goed uit.
Vervolgens cdi gewisseld ,geen resultaat.
Dan maar een andere bougie , ook niet starten.
Verdorie, dan maar de carburateur verwisselen, ja ik sleep wat mee zo langzamerhand aan onderdelen.
En als dit ook niet werkt ,wordt het FIETSEN , ben ik geen voorstander van, laat staan heuvel op.
Maar ho wacht eens even, afgelopen vrijdag al bijna 50 KM. proefgereden , werp dus een blik in de benzinetank, juist ja , goed geraden, tank bijna leeg !
Normaal gesproken vertrek ik altijd met volle tank van huis.
Dus reservecan van 0,8 ltr. , ja die gaat ook altijd mee plus olie, in de tank gedaan.
Een ruk aan het touwtje en het metje gaat weer als de brandweer.
Conclusie van het gehele gebeuren van afgelopen weken, eerste gedachte bij plotseling aflslaan, het is de spoel , was dus juist,maar het Metje laat je altijd verrassen en denk twee maal na voordat je begint te sleutelen.
Nu de R. komt weer in de maand ,dus het Metje krijgt zijn verdiende rust, nog even alles schoonmaken ,benzine aftappen uit tank en carburateur en de verbrandingsruuimte inspuiten met WD 40.

Gereedschap en onderdelen voor onderweg

Geplaatst: 24-08-2015 15:46
door Wrackhoudt
Als de pech toeslaat en om weer thuis te komen.
Afbeelding

Geplaatst: 24-08-2015 17:24
door Vrotkees
Welke metter is het niet eens overkomen. /slaap
weinig benzine en dan de reserve stand van de kraan verstopt.
Of de tank is leeg

Wat een gereedschap en onderdelen heb je bij.

Vooral die vuisthamer en die steen beitel :twisted:
Ik neem aan dat dat het antidiefstal boordgereedschap is :mrgreen:

Geplaatst: 24-08-2015 19:05
door fehntjer
Moin,
wat ik erg aan je gereedschap mis is ee kleine draibank en een aanbeeld :lol:

Geplaatst: 24-08-2015 19:38
door arnoud
Geweldig verhaal, half blok gereviseerd, blijkt het de benzine(geen) te zijn.
Je zoekt je helemaal gek. :D

Geplaatst: 24-08-2015 23:40
door Wrackhoudt
Oh ja, Hamer en Beitel zijn voor het freewheel te demonteren.
Op bepaalde plaatsen in het land heb ik reserve wielen staan.
Mocht het nodig zijn.

Geplaatst: 24-08-2015 23:55
door Vrotkees
Wrackhoudt schreef:Op bepaalde plaatsen in het land heb ik reserve wielen staan.
Mocht het nodig zijn.
Je zou ook kunnen overwegen een OV chipkaart als nood mee te nemen.
kun je altijd naar huis om dan met de auto de MET op te halen :wink:

Tot zover ben ik altijd thuis gekomen met de MET.
verschillende keren carburateur schoonmaken. en een keer de uitlaat vastdraaien.

Als je geen benzine meer hebt of het touwtje breekt moet je fietsen.

Heb maar 1 keer de MET moeten gaan ophalen nadat ze me aangereden hadden.
en 1 keer de MET naar huis moeten duwen toen ik een klapband had gekregen.