Pagina 3 van 5

Geplaatst: 19-04-2017 01:06
door Snorfietsmafia
Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.

Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.

Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.

Geplaatst: 19-04-2017 09:11
door Zwaantje
Snorfietsmafia schreef:Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.

Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.

Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
Geldt dat 12 uur laten rusten ook voor de carterdelen? Dat verklaart veel

Geplaatst: 19-04-2017 13:58
door Snorfietsmafia
Jazeker, de olie kan de pakking namelijk losweken.

Geplaatst: 19-04-2017 15:47
door Zwaantje
Snorfietsmafia schreef:Jazeker, de olie kan de pakking namelijk losweken.
laat nou net de transmissie olie lekken tussen de naden van de carterdelen 😂 Ik starte na de revisie direct het motortje zal nu dus de pakking eerst. 12 uur laten rusten.

Geplaatst: 19-04-2017 15:51
door Zwaantje
Snorfietsmafia schreef:Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.

Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.

Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
de naald is prima alleen de afstelling van de vlotter.. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.

Geplaatst: 19-04-2017 17:17
door Snorfietsmafia
Je had eigenlijk 12 uur moeten wachten voordat je de transmissieolie er uberhaupt in doet.

Geplaatst: 19-04-2017 21:20
door Zwaantje
Ik ben echt de hele avond weer bezig geweest met die kut vlotter.. en maar afstellen die kutnaald. Maar nee hoor hij blijft afslaan nog steeds loopt hij alleen als hij schuin staat. Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor. Zou dit ook aan de sproeier kunnen liggen? /haartrekken

Geplaatst: 19-04-2017 23:09
door spartarie
Zwaantje schreef: Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor.
Als je "tig" vlotters hebt, heb je dan ook ��n andere carburateur?
Probeer die dan eens !
Zwaantje schreef: .. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
Probeer dan eens 11 mm.

Geplaatst: 19-04-2017 23:24
door Zwaantje
spartarie schreef:
Zwaantje schreef: Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor.
Als je "tig" vlotters hebt, heb je dan ook ��n andere carburateur?
Probeer die dan eens !
Zwaantje schreef: .. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
Probeer dan eens 11 mm.
zal morgen even die andere carburateur proberen.. daar zeg je me wat! 😁

Geplaatst: 07-05-2017 19:13
door Zwaantje
Ok. Het kreng zit in mekaar. Alleen loopt ze nog niet stationair. Ik ben de vlotter zat. Ik ga een nieuwe vlotter + bakje eropzetten.


Afbeelding

Wat een geil ding is het toch :)

Afbeelding

Afbeelding weet iemand waarom op deze stickers het bouwjaar niet werd afgedrukt?