Valhelm

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Vrotkees schreef:Zolang we geen hoog hek om Amsterhel heen zetten blijven ze ons die gekheid door de strot douwen.
Die blijven doorgaan totdat alles buiten Amsterhel net zo als Amsterhel aanvoelt.
Ik snap die idioten niet, het denigreren van andere gewoontes en mensen die buiten hun gemeente grens wonen vinden ze normaal.
en dan vinden ze het gek dat we een schurft hekel aan die over het paard getilde idioten hebben!

Het enigste goede van Amsterhel is het centraal station.
Elke trein daar brengt je weg uit Amsterhel.
Een hek een muur, of ze de stad als een soort kankergezwel uitsnijden en Southpark stijl de zee opduwen, terwijl er over en weer geschreeuwd word ''Ik ben niet je vriend, maat! Ik ben niet je maat! Makker!''

Ook graag een stoorzender die ervoor zorgt dat de media geen bereik heeft buiten de stad.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Valhelm

Bericht door Spartapappa »

Het is allemaal zo simpel, laat de oersnorfiets zoals de regels zijn/ bedoelt waren.
En je bent in een klap verlost van alle nep snorfietsen.
Want er bestaat maar een echte snorfiets in nederland.
Dat is namelijk een spartamet !
De rest zijn allemaal terug getunde bromfietsen !
Een snorscooter bestaat niet ! Dat is gewoon een zwaar begrenste bromscooter !
En zelfs een solex is een brommer !

Als ze de echte snorfiets met rust laten, dan is onze met de enige echte snorFIETS ! AMEN !!!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Valhelm

Bericht door Vrotkees »

Je weet toch dat politici helemaal knettergek geworden zijn !
Die kunnen alles behalve logisch nadenken.

Omdat er niet gehandhaafd word op opgevoerde snorscooters moet iedereen boeten.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Valhelm

Bericht door Spartapappa »

Net als die terug gekeurde auto,s mmbs genaamd.
Een dikke v8 met maar twee van de vijf versnellingen en een blok hout onder het gaspedaal. Op eens kon iedereen ermee rijden !
En wat deed de jeugd, blokhout weg, begrenzing van de versnelling slijpen en gaan.
Er is er een van de weg gehaald die 140 reed op een 80 km weg !
Terwijl je officieel maar 25 km/u mag !!!
Nu heb je er in iedergeval een t of b rijbewijs voor nodig.

De echte mmbs voertuigen b.v een electrotrekker van spykstaal die zijn ingericht en bedoeld als zijnde langzaam verkeer.
Ik heb nog een emgee truck gehad met een 285 sachs stamo 2 takt motor er in.
Een zogenaamde trekhond of ijzerenhond (langzaamverkeer)
Hier reed vroeger bij ons de melkman in.
Ook heb ik een gazelle gehad met dezelfde sachs stamo motor er in.

Maar niet een vw caddy of chevrolet escalade v8 met een bordje 25 km erop !

Zo zie ik het ook met de spartamet, dat is en blijft de enige echte en eerste snorfiets. ( ook niet tot nauwelijks op te voeren en 30 cc )
Alles wat daarna is gekomen als zijnde snorfiets genaamd zijn allemaal sterk begrenste/ terug getunde bromfietsen.

Ik had ooit een snorscooter een chinees exemplaar😳
Er hoefden alleen een stekkertje onder het zadel los gemaakt te worden. Plop......ding liep 60 km/u
Gewoon een bromscoot met een zwaar begrenste cdi !

Ik hoop dat de spartamet een uitzonderings positie krijgt binnen de kaders van de wet.
Maarja zo zal het wel niet gaan, alles en iedereen moet een helm op en op de rijbaan.
Als je dan met je begrenste metje brug op en wind tegen hebt, dan is het wel fijn om te weten dat je er niet alleen voor staat. (al die toeterende en scheldende mensen vlak achter je)..........zucht..........
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Valhelm

Bericht door Vrotkees »

Ik ben lid geworden van de Sparta bromfietsclub zodat ik ook meteen lid ben van de Fehac.
De Fehac is de federatie historische automobiel club.
die ook een actief beleid heeft om ook brommers en motorfietsen te ondersteunen.
Om historische redenen staan we met de spartamet ijzersterk.
het is de enige echte Nederlandse snorfiets.
Het is een handig vervoermiddel dat we een warm hart toedragen hier op het forum.
En ja we kunnen ze soms vervloeken :twisted:

Dat we net zoals bij elektrische fietsen een fietshelm moeten gaan dragen is nog te overzien.
Zolang we maar op het fietspad mogen blijven rijden.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Valhelm

Bericht door Spartapappa »

Ik geloof het ook.
Dat we ijzersterk staan, ook kwa milieu technische redennen. We zijn wel 2 takt maar we smeren officieel maar 1:100 en onze cilinder inhoud is ook maar 30 cc.
Ook zijn onze metjes nooit in een brom uutvoering geleverd.
Ook is het een uitstervend ras aan het worden.
Er rijden er steeds minder van (ik zie er nooit een)
Sterker nog, ben er tijdens mijn vele ritten nog nooit een tegen gekomen !
Ik denk dat deze argumenten zwaar in ons voordeel zouden kunnen werken.

Zou wel lachen zijn, zijn we de enige in nederland die op een snorfiets met blauwe plaat en zonder helm op het fietspad mogen rijden.
En kom je dan het bord tegen, niet brommen maar wel fietsen. Dan gooi je gewoom je stuurhandel richting koplamp en je gaat dat stukje fietsen..😉
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Valhelm

Bericht door Vrotkees »

vooral dat fiets gedeelte van een spartamet is een ZEER groot voordeel.
Vooral de eerste generatie zijn heel goed als normale fiets te gebruiken.
De laatste modellen iets minder (zwaarder frame) maar nog goed genoeg om mee te fietsen.

Ik fiets vaak in het centrum met mijn metje om bij de winkels te komen.
En het gezicht van de mensen als je het centrum uit fietst, aan het touwtje trekt en op de motor wegrijd :D
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Valhelm

Bericht door Snorfietsmafia »

In plaats van dat de overheid nou eens leert op te voeden i.p.v alle middelen weghalen (zo zie ik het)

Handhaven is niet moeilijk en ook nog eens lucratief (of toch niet :?: ) Mijn snorscooter loopt 31 op de rollerbank, (34 mag, 35 is boete en WOKmelding, dan mag je dus niet meer rijden totdat de snorfiets opnieuw gekeurd is (en afgevoerd natuurlijk))

Ik kijk dus wel uit met (veel) te hard rijden, ongeveer 35 op de teller rijd toch het fijnst. Alleen vind ik de varioring zo vervelend, heb dat niet helemaal naar wens kunnen afstemmen (als in lage toeren) maarja, die scooter liep eerst tegen de 60.. Leuk, dat wel alleen wou het risico niet lopen op de WOK.

De snorfiets moet gewoon blijven klaar. Het moet eens ophouden, het continue pesten van een selecte bevolkingsgroep. Auto rijden was al ongewenst, dus kocht men een snorfiets, ook niet goed jij hufter! Fietsen zal je!

Nou echt NIET dus, ik ga liever dood dan dat ik toegeef aan hun bullshit.

Ik koop binnenkort wel een tractor, de tyfus voor ze. Kan ik ook op het malieveld gaan staan met de boeren. (zijn er tractoren met airco?)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Valhelm

Bericht door Spartapappa »

Vandaag met mijn metje de A2 op geweest, intergraalhelm op,motorpak + motorlaarsen aan.
Netjes 100/105 gereden (reed maar halfgas natuurlijk)
Tja, ging eigenlijk best goed....
Nog even een waanzinige burnout gemaakt bij het stoplicht, en ook een lange wheelie (kilometertje of drie)

Was eigenlijk simpel, een paar uitgevijlde ventiel dopjes erop en gaan.
Volgende week even bij het rdw lang voor het motorkenteken en klaar.

Oh wat kan ik toch boos worden van al dat gedoe hier in het land.
Vroeguhhr had je zwartepiet en de negerzoen en de jodenkoek, en de kerstboom verbranding.
Nu hebben we niks meer als we niet uitkijken, ja zelfs het cultureel erfgoed uit apeldoorn niet meer !!!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Valhelm

Bericht door Vrotkees »

Het probleem met alles is dat er zoveel wetten zijn en er NIET gehandhaafd word.
een klein percentage verpest het zo als altijd voor de rest.

In mijn ogen moet ALLES wat gemotoriseerd is verzekerd zijn, een kenteken hebben en jaarlijks gekeurd worden.
dat zal echt een hoop rotzooi van de weg afhalen.
Elektrische fietsen worden ook al massaal omgebouwd van trapondersteuning zodat ze net als een metje met gasgeven kunnen rijden!
En zonder rijbewijs en verzekering mag je wel 25-30 km/u rijden op een elektrische fiets van de sokken afrijden en je word 9/10 keer niet schuldig bevonden :shock:

Het is echt niet dat we geen gezond verstand hebben.
We rijden zowat dagelijks zowel op het fietspad met onze metjes en op de rijbaan met categorie A tot en met T voertuigen.
Zo een pennenlikker op een ministerie die rondgereden word ,heeft geen enkel flauw benul van wat wel en niet werkt in het verkeer.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten