Lang leven MP
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Lang leven MP
Ik ben het wel en niet met je eens prutser.
Het kan een dure hobby zijn/worden als je maar lukraak koopt.
Je moet echt buiten kansjes hebben, iemand die er vanaf wil en zo snel mogenlijk.
Dan kun je een mooie prijs bedingen.
Als je alles van MP koopt raak je zo je geld kwijt.
Er staat er een die vraagd 45 euro voor een komplete aandrijfas. Daar kocht ik twee carburateurs en drie motors met achterwiel en de rest voor !
Het kan een dure hobby zijn/worden als je maar lukraak koopt.
Je moet echt buiten kansjes hebben, iemand die er vanaf wil en zo snel mogenlijk.
Dan kun je een mooie prijs bedingen.
Als je alles van MP koopt raak je zo je geld kwijt.
Er staat er een die vraagd 45 euro voor een komplete aandrijfas. Daar kocht ik twee carburateurs en drie motors met achterwiel en de rest voor !
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Lang leven MP
Overigen om nog op de blok nummers terug te komen van mijn 199.
Op de cilinder staat 2913 001 en op het achter carter 2911 001 ( wel op beide 199 en 1987 bouwjaar)
Ik heb het verhaal toen gelezen van vrotkees die een 299 blok dat afgeschreven was gedemonteerd heeft om te kijken wat het probleem precies was.
En er toen achter kwam dat er een flinke gietbraam in het ontluchting kanaal zat.
Nu heb ik mijn achterste carter helft eens goed bekeken, en verdomd er zat ook zo,n gietbraam in !
Dit ben ik in mijn 399 en 499 blokjes nog niet tegen gekomen.
Dus met de dremel en graveer pennetje netjes de braam verwijderd.
Op de cilinder staat 2913 001 en op het achter carter 2911 001 ( wel op beide 199 en 1987 bouwjaar)
Ik heb het verhaal toen gelezen van vrotkees die een 299 blok dat afgeschreven was gedemonteerd heeft om te kijken wat het probleem precies was.
En er toen achter kwam dat er een flinke gietbraam in het ontluchting kanaal zat.
Nu heb ik mijn achterste carter helft eens goed bekeken, en verdomd er zat ook zo,n gietbraam in !
Dit ben ik in mijn 399 en 499 blokjes nog niet tegen gekomen.
Dus met de dremel en graveer pennetje netjes de braam verwijderd.
Re: Lang leven MP
Mijn ervaring: In alle 199 blokjes m�t "vierkantje/blokje" op de cilinder zit die gietbraam...
In de prototype 199 blokjes, dus zonder dat blokje (waar in de duitse versie "20" staat) zit die braam weer niet.
Ik verwijder die braam ook altijd.
In de prototype 199 blokjes, dus zonder dat blokje (waar in de duitse versie "20" staat) zit die braam weer niet.
Ik verwijder die braam ook altijd.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Lang leven MP
Klopt helemaal ik heb dat vierkantke op de cilinder.
Maar die nummers klopt dat (voorstedeel en achterstedeel)
Wat jij al aangeeft dat jou 199 blokje dat bewerkings nummer ook niet heeft, of met viltstift gedaan 33 jaar geleden
Maar die nummers klopt dat (voorstedeel en achterstedeel)
Wat jij al aangeeft dat jou 199 blokje dat bewerkings nummer ook niet heeft, of met viltstift gedaan 33 jaar geleden
Re: Lang leven MP
Dat is bij mij toevallig ook zo, bij het betreffende blokje dan.Spartapappa schreef: ↑25-12-2019 23:24 Overigen om nog op de blok nummers terug te komen van mijn 199.
Op de cilinder staat 2913 001 en op het achter carter 2911 001 ( wel op beide 199 en 1987 bouwjaar)
Maar dat zegt niets, ik heb wat die nummers betreft ook andere combinaties gevonden.
Ook de gietdatum:
Ik denk dat voor- en achterdeel onafhankelijk van elkaar gegoten werden en bij wijze van spreken op een grote hoop lagen.
Pas bij het samenvoegen en gezamenlijk bewerken (d.w.z. de boringen voor de kruk- en aandrijfas maken) "trouwden" voor en achterdeel met elkaar.
Er zullen best wel blokjes zijn waarvan bijvoorbeeld het voorste stuk in 1987, en het achterste stuk in 1986 gegoten is.
De enige absolute zekerheid zijn de ingeslagen nummers.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Lang leven MP
De ingeslagen nummers die wij niet hebben.
Maar ik denk wel zeker dat de twee delen bij elkaar horen.
Maar ik denk wel zeker dat de twee delen bij elkaar horen.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Lang leven MP
Ik heb tussen al de gekochten onderdelen een zwarte onstekingspoel met aan de bevestigingskant een ronde kant gevonden.
Ik heb zo,n spoel nog nooit gezien ?
Hij past precies op het spartamer blokje.
Alleen heeft hij maar twee punten die de spoel bijna raken.
En ook een rode en blauwedraad, maar geen zwarte massa draad ??
Hoort spoel op de 199 motor soms ???
Ik heb zo,n type spoel nog niet eerder gezien.
Ook zit er een zwarte cdi bij, is dit soms een onbegrenste ?
Of hoort deze bij de zwarte spoel ?
Ik ken alleen maar de blauwe en rode varianten.....
Ik heb zo,n spoel nog nooit gezien ?
Hij past precies op het spartamer blokje.
Alleen heeft hij maar twee punten die de spoel bijna raken.
En ook een rode en blauwedraad, maar geen zwarte massa draad ??
Hoort spoel op de 199 motor soms ???
Ik heb zo,n type spoel nog niet eerder gezien.
Ook zit er een zwarte cdi bij, is dit soms een onbegrenste ?
Of hoort deze bij de zwarte spoel ?
Ik ken alleen maar de blauwe en rode varianten.....
Re: Lang leven MP
Moin,
deze onsteking is een Motoplat zwarte draad nee normal is een groen-gele draad voor massa. ook heft deze onsteking twee ijser.
gewon zit een rote CDI bij.
Sachs heft twee soorten ontsteking Pr�frex en Motoplat . van aaf de 399 zijn alleen Pr�frex verbouwd.
fehtjer
deze onsteking is een Motoplat zwarte draad nee normal is een groen-gele draad voor massa. ook heft deze onsteking twee ijser.
gewon zit een rote CDI bij.
Sachs heft twee soorten ontsteking Pr�frex en Motoplat . van aaf de 399 zijn alleen Pr�frex verbouwd.
fehtjer
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Lang leven MP
Is deze alleen op de 199 geleverd, of ook op latere modellen ?
En hoe sluit ik deze aan ?
En welke cdi hoort er bij (kleur)?
Want ik wil de 199 zo origineel als mogenlijk houden. (ga deze ook niet tunen o.i.d)
Ook heb ik er een membraan bij die minder hoog is en zonder deco aansluiting. (Deze doorgang is niet recht)
Is het kapwerk ook hetzelfde als latere type,s
Dit is de eerste 199 die ik heb, uhm op de 499 met 199 insite dan. Maar dat is natuurlijk eigenbrouwsel
En hoe sluit ik deze aan ?
En welke cdi hoort er bij (kleur)?
Want ik wil de 199 zo origineel als mogenlijk houden. (ga deze ook niet tunen o.i.d)
Ook heb ik er een membraan bij die minder hoog is en zonder deco aansluiting. (Deze doorgang is niet recht)
Is het kapwerk ook hetzelfde als latere type,s
Dit is de eerste 199 die ik heb, uhm op de 499 met 199 insite dan. Maar dat is natuurlijk eigenbrouwsel
Re: Lang leven MP
Bij een Motoplat spoel hoort origineel de rode CDI.
De afgeronde pool van de kern hoort boven te zitten bij de montage.
De gele massakabel wordt met het oogje onder de bevestigingsschroef gemonteerd, het stekkertje aan de andere kant gaat
naar de middelste pool op de CDI.
Bij 099 en 199 blokjes horen de smalle membraanplaten, en ook een kortere startkap!
Deze blokjes zijn namelijk korter dan de latere types.
De afgeronde pool van de kern hoort boven te zitten bij de montage.
De gele massakabel wordt met het oogje onder de bevestigingsschroef gemonteerd, het stekkertje aan de andere kant gaat
naar de middelste pool op de CDI.
Bij 099 en 199 blokjes horen de smalle membraanplaten, en ook een kortere startkap!
Deze blokjes zijn namelijk korter dan de latere types.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten