vonkt niet meer...
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
de spoel is ingegoten(in verband met trillingen en vuil), koeling is dus minimaal, dan kan het zijn dat bijvoorbeeld bij een te grote electrode afstand van de bougie de spoel te heet wordt of door ouderdom de isolatie van de draadjes gaat smelten, dat kan langzaam gaan en iedere keer dat je er mee rijdt er meer isolatie wegsmelt tot op een gegeven moment de vonk zo zwak is dat hij niet meer wil starten.
mark
mark
U vraagt wij draaien: De bobine heeft vorige week nog gewerkt en ligt nu toevallig op mijn bureau om de draden eens te vervangen.prutser2009 schreef: Is er iemand van de forumleden die ook even kunnen meten bij een werkende blauwe ontsteking want mijn metingen van de blauwe ontsteking komen van het enige sloop blokje wat ik heb met een blauwe ontsteking.
Mark
tussen rood en zwart: 0,83kOhm
tussen rood en blauw: 0,83kOhm
tussen zwart en blauw:1,5 Ohm
tussen blauw en bobine: 2,8kOhm
Zo goed als dezelfde waarden als Mark dus.
@spartaans. Ik heb nog een spoel+cdi op marktplaats staan die goed werkt. als je interesse hebt moet je maar even mailen(losse spoel kopen is ook geen probleem)
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
kijk even wat de afstand is tussen de electroden van je bougie om er zeker van et zijn dat het daar niet aan ligt, en misschien is het magneetje iedere keer tegen je spoel aan gekomen, wel een vervelend probleem, ik hoop dat het dadelijk met het nieuwe vliegwiel opgelost is (en je bougie afstand ok is).
Mark
Mark