Pagina 28 van 31

Geplaatst: 01-02-2019 22:21
door sjarel
.....

Geplaatst: 01-02-2019 23:40
door Lindetjuh
sjarel schreef:
Lindetjuh schreef: Die luchtfilter, dat is toch een normaal Sachs filter, of zie ik dat verkeerd?
Ja, vanwaar de vraag ;-)
Aangezien je een nieuw filter laat komen vroeg ik mij af of de filter op de foto een verkeerde was. Op het eerste gezicht ziet die er namelijk precies uit als die op mijn metje

Geplaatst: 01-02-2019 23:41
door sjarel
......

Geplaatst: 01-02-2019 23:42
door Lindetjuh
sjarel schreef:
Lindetjuh schreef:
sjarel schreef: Ja, vanwaar de vraag ;-)
Aangezien je een nieuw filter laat komen vroeg ik mij af of de filter op de foto een verkeerde was. Op het eerste gezicht ziet die er namelijk precies uit als die op mijn metje
Is inderdaad niet het filter dat op dit blokje moet komen, maar heb nu niks anders om te testen.... :wink:
Juistem! Hopelijk gaat Alie meewerken, ik vind het een mooi project om mooi mee te gluren

Geplaatst: 02-02-2019 00:03
door spartarie
ZAM-BUK schreef:Wauw ziet er goed uit, mooie stap voor stap opbouw. Straks mooie graffic voor de frametank.
Bij de foto met carburateur kan je je voorstellen wat de cab naar binnenzuig(d)t?, nl voor een deel uitlaatgassen. Ik heb een verleng pijpje aan de uitlaat gemaakt, klinkt en staat zowiezo goed maar houdt ook de uitlaatgassen weg van de aanzuig-gaatjes aan de onderkant van het luchtfiler kastje.
Dat moet ik iedereen afraden...
Kijken we naar het originele aanzuigtraject:
De verbrandingslucht wordt aangezogen door de sleuven in de tussenkap, vlak achter de carburateur.
Daarvoorbij stroomt de lucht achter het motorblokje langs de spoel en via de drie rechthoekige gaatjes in de tussenkap, langs de CDI naar het luchtfilter.
Voor tuners een ramp...de aangezogen lucht wordt namelijk steeds warmer.
En warme lucht bevat per liter minder zuurstof dan koude, dus dat gaat ten koste van het vermogen dat het blokje levert.
Maar dat aanzuigtraject heeft ook een functie!
Het koelt namelijk ook de spoel...en die wordt echt wel heet tijdens bedrijf.
Alle verbrandingslucht die rechtstreeks van buiten wordt aangezogen gaat dus ten koste van die koeling, en een spoel die te heet wordt kan zo maar overlijden.

Geplaatst: 02-02-2019 12:55
door sjarel
.....

Geplaatst: 02-02-2019 13:01
door spartarie
Geen water erin doen!
Dat geeft weer roest....
Bovendien is benzine "dunner" dan water.
Neem wasbenzine, of benzine ZONDER olie.
Waarom zonder olie?...
Stel dat er ergens een gaatje zit dat je dicht wil (laten) lassen,
dan kan de oliefilm die in de tank achterblijft voor problemen zorgen.

Geplaatst: 02-02-2019 13:03
door sjarel
.....

Geplaatst: 02-02-2019 13:06
door spartarie
Dan wasbenzine nemen.
Als je na het testen de wasb. er uit hebt laten lopen een kwartiertje een luchtspuitje er in hangen.

Geplaatst: 02-02-2019 13:07
door spartarie
Big brother is watching you.... :wink: :lol: :lol: