Mijn gereviseerde OerMet
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Wat ik zo kan voelen aan de krukas is dat de as waar het vliegwiel op moet, beweging heeft, en als dan het vliegwiel op de as zit, krijg je het vlaggenmast effect, op de grond haast geen beweging en hoe dichter je bij het eind komt des te groter de uitslag. Het was zo abnormaal dat zelfs de jasbeschermers los lieten en de bouten van de bobine los trilden.
Maar ach weer een hele revisie ervaring rijker en daar doen we het voor, heb ook nog even de afstanden gemeten tussen de tandwielen en die zijn allemaal nagenoeg gelijk, alles zit mooi verdeeld in het blokje. Ik weet niet in hoeverre dit van belang is maar de tussentandwielen (die kleintjes) draaien mooi in het hart van de andere tandwielen. Heb er nu ongeveer 50 km mee gereden en de olie blijft helder, de bougie is mooi lichtbruin en droog, de kop van de zuiger is nog schoon geen vet aan de rand van de bougie, geen rook met starten en rijden, blokje wordt ook niet extreem heet dus alles in orde in mijn ogen.
Maar ach weer een hele revisie ervaring rijker en daar doen we het voor, heb ook nog even de afstanden gemeten tussen de tandwielen en die zijn allemaal nagenoeg gelijk, alles zit mooi verdeeld in het blokje. Ik weet niet in hoeverre dit van belang is maar de tussentandwielen (die kleintjes) draaien mooi in het hart van de andere tandwielen. Heb er nu ongeveer 50 km mee gereden en de olie blijft helder, de bougie is mooi lichtbruin en droog, de kop van de zuiger is nog schoon geen vet aan de rand van de bougie, geen rook met starten en rijden, blokje wordt ook niet extreem heet dus alles in orde in mijn ogen.
e pericoloso sporgersi
Ik zeg proberen!Vrotkees schreef:De krukas tap is blijkbaar los.
Dus we gaan kijken of we die kunnen repareren.
Inderdaad, weggooien kan altijd nog.
Mijn lijfspreuk is: niks is zo stuk dat het niet gemaakt kan worden.
Je begrijpt dat de oud ijzer boer van mij niet rijk wordt.
Vrot, als het lukt; posten!
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Zo is het en niet anders. Poen zat? Nieuw kopen.spartarie schreef:Ik zeg proberen!Vrotkees schreef:De krukas tap is blijkbaar los.
Dus we gaan kijken of we die kunnen repareren.
Inderdaad, weggooien kan altijd nog.
Mijn lijfspreuk is: niks is zo stuk dat het niet gemaakt kan worden.
Je begrijpt dat de oud ijzer boer van mij niet rijk wordt.
Vrot, als het lukt; posten!
AOW zoals ik? Komt mijn eer te na als het niet opgelost kan worden...
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
zijn meerdere methodes om de astap weer vast te krijgen.
Eerst maar eens de krukas van dichtbij zien
Door eerst met een verzinkboor een conisch gaatje te maken van de andere kant zou je door middel van een pers de astap kunnen vaststuiken.
een 30 tons pers zou meer als voldoende moeten zijn voor die klus
een andere mogelijkheid zou kunnen zijn een grotere onderlegring onder het lager door middel van moderne 2 componentenlijm vast te zetten.
Of je jaagt er een hoog amperage door de wang en de krukas tap zodat er een weerstand las ontstaat
Eerst maar eens de krukas van dichtbij zien
Door eerst met een verzinkboor een conisch gaatje te maken van de andere kant zou je door middel van een pers de astap kunnen vaststuiken.
een 30 tons pers zou meer als voldoende moeten zijn voor die klus
een andere mogelijkheid zou kunnen zijn een grotere onderlegring onder het lager door middel van moderne 2 componentenlijm vast te zetten.
Of je jaagt er een hoog amperage door de wang en de krukas tap zodat er een weerstand las ontstaat
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten