Geplaatst: 29-05-2015 23:27
Wat ik zo kan voelen aan de krukas is dat de as waar het vliegwiel op moet, beweging heeft, en als dan het vliegwiel op de as zit, krijg je het vlaggenmast effect, op de grond haast geen beweging en hoe dichter je bij het eind komt des te groter de uitslag. Het was zo abnormaal dat zelfs de jasbeschermers los lieten en de bouten van de bobine los trilden.
Maar ach weer een hele revisie ervaring rijker en daar doen we het voor, heb ook nog even de afstanden gemeten tussen de tandwielen en die zijn allemaal nagenoeg gelijk, alles zit mooi verdeeld in het blokje. Ik weet niet in hoeverre dit van belang is maar de tussentandwielen (die kleintjes) draaien mooi in het hart van de andere tandwielen. Heb er nu ongeveer 50 km mee gereden en de olie blijft helder, de bougie is mooi lichtbruin en droog, de kop van de zuiger is nog schoon geen vet aan de rand van de bougie, geen rook met starten en rijden, blokje wordt ook niet extreem heet dus alles in orde in mijn ogen.
Maar ach weer een hele revisie ervaring rijker en daar doen we het voor, heb ook nog even de afstanden gemeten tussen de tandwielen en die zijn allemaal nagenoeg gelijk, alles zit mooi verdeeld in het blokje. Ik weet niet in hoeverre dit van belang is maar de tussentandwielen (die kleintjes) draaien mooi in het hart van de andere tandwielen. Heb er nu ongeveer 50 km mee gereden en de olie blijft helder, de bougie is mooi lichtbruin en droog, de kop van de zuiger is nog schoon geen vet aan de rand van de bougie, geen rook met starten en rijden, blokje wordt ook niet extreem heet dus alles in orde in mijn ogen.