Raad de storing.

Vrotkees
site mod

Re: Raad de storing.

Bericht door Vrotkees »

Henk1 schreef: 28-08-2019 14:19 Niet uitlaat maar uitlaat poort verstopt
Hehe eindelijk. :ugeek:
Ja dat was het !
De uitlaatpoort zat helemaal vol met aangekoekte troep en de motor kon zijn uitlaatgassen niet kwijt.
daarom kwam ie niet op toeren.

heb een stuk hout in de cilinder gedaan om de harde troep uit te poort te beitelen en schrapen, zonder dat de cilinderwand beschadigt kan worden.
De uitlaat was helemaal open maar voor alle zekerheid toch nog even deze uitgestookt.
Er kwam niet veel ui maar nu weet je het zeker.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Henk1
Erelid

Bericht door Henk1 »

Ja Vrot rijd zelf ik al vanaf 2001 een Spartamet heb heel veel mensen gratis geholpen en voor ze gerepareerd. (Kan het helaas niet meer)
Wilde daarom ook niet meteen reageren, ga er mee door, mensen leren hier veel van.

Ps De manier waar op je het bedacht heb is goed voor het forum, maar als iemand het goede persoonlijk meld, moet je het ook meteen melden, anders werk het negatief omdat het te lang duurt. Gr Henk
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

De mensen die mij een persoonlijk bericht sturen wilde juist dat het via het forum doorging.

Het is een leuk thema waar mensen echt iets van kunnen leren.
Vooral storingen zoals deze die niet dagelijks zijn.
We zitten hier allemaal omdat we iets bijzonders hebben met een Spartamet.

Aan dit specifieke motortje zit trouwens een bijzonder verhaal.

Dit motortje zat tot 2 weken geleden op de Spartamet van een oude vrouw waar ik al jaren beide Spartamets van onderhoud.
Halverwege vorig jaar brak het frame van die andere spartamet en die motor werd geconserveerd op reserve gezet en een elektrische fiets ter vervanging erbij gekocht.
Haar man was terminaal en dit motortje heeft sinds eind vorig jaar tot 3 weken geleden 5 keer per dag haar storingsloos naar het verpleeg tehuis gebracht.

Het verpleegtehuis was zo dicht bij (700m) dat de motor eigenlijk nooit op temperatuur kwam wat dus ook de grote koolprop in de uitlaatpoort verklaart.
Een paar dagen na de begrafenis van haar man begon de motor trekkracht te verliezen en werd ik gebeld.
Ik heb alles gecontroleerd en omdat er duidelijk iets intern aan de hand was de reserve motor eronder gehangen.

Deze motor gaat nu geconserveerd bij haar op reserve.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Henk1
Erelid

Bericht door Henk1 »

Het is een leuk thema waar mensen echt iets van kunnen leren.
Vooral storingen zoals deze die niet dagelijks zijn.
We zitten hier allemaal omdat we iets bijzonders hebben met een Spartamet.
Is heel goed bedacht en leerzaam voor het forum.
We wachten op de volgende🤗
Plaats reactie