Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Prachtige scherpe foto's foto's Spartafrank. Tof.
Of zuigerveren nog goed zijn. Nou ik had meer ervaring met grotere, bijvoorbeeld 90 cm diameter.
Of die nog goed waren, dan meette je de "slotopening", het open deel als je hem los in de de cilinder plaatste, die vergeleek je dan met een nieuwe.
Maar ook de hoogte van de veer was zo zei men belangrijk dat ie niet op en neer zou dansen in de sponning.
Op jouw scherpe foto is te zien dat de zuigerveer veel dunner is dan de sponning. Maar misschien is dit voor deze motoren wel normaal.
Daar weet ik weer niks van.
Of zuigerveren nog goed zijn. Nou ik had meer ervaring met grotere, bijvoorbeeld 90 cm diameter.
Of die nog goed waren, dan meette je de "slotopening", het open deel als je hem los in de de cilinder plaatste, die vergeleek je dan met een nieuwe.
Maar ook de hoogte van de veer was zo zei men belangrijk dat ie niet op en neer zou dansen in de sponning.
Op jouw scherpe foto is te zien dat de zuigerveer veel dunner is dan de sponning. Maar misschien is dit voor deze motoren wel normaal.
Daar weet ik weer niks van.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Een filmpje van het getik(of hoe ik het moet noemen). Ik weet niet wat dit is en of dit normaal is.
https://youtube.com/shorts/KNnwhm5X3p4?feature=share
https://youtube.com/shorts/KNnwhm5X3p4?feature=share
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Bedankt voor het compliment! Ik heb de zuigerveer gemonteerd die ik bij de zuiger heb gekregen dus zou goed moeten zijn.Net bezig schreef: ↑31-08-2021 22:58 Prachtige scherpe foto's foto's Spartafrank. Tof.
Of zuigerveren nog goed zijn. Nou ik had meer ervaring met grotere, bijvoorbeeld 90 cm diameter.
Of die nog goed waren, dan meette je de "slotopening", het open deel als je hem los in de de cilinder plaatste, die vergeleek je dan met een nieuwe.
Maar ook de hoogte van de veer was zo zei men belangrijk dat ie niet op en neer zou dansen in de sponning.
Op jouw scherpe foto is te zien dat de zuigerveer veel dunner is dan de sponning. Maar misschien is dit voor deze motoren wel normaal.
Daar weet ik weer niks van.
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Dat klinkt meer dat er iets los zit in de uitlaat.SpartaFrank schreef: ↑01-09-2021 17:15 Een filmpje van het getik(of hoe ik het moet noemen). Ik weet niet wat dit is en of dit normaal is.
https://youtube.com/shorts/KNnwhm5X3p4?feature=share
Het komt wel eens voor dat een lasnaad loslaat in de uitlaat.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Bedankt voor de reactie! Morgen avond zal ik even de uitlaat vervangen door een oude uitlaat. Kan het misschien ook de decompresseur aansluiting zijn op de uitlaat? Dat gaatje is nu open.Vrotkees schreef: ↑01-09-2021 17:35Dat klinkt meer dat er iets los zit in de uitlaat.SpartaFrank schreef: ↑01-09-2021 17:15 Een filmpje van het getik(of hoe ik het moet noemen). Ik weet niet wat dit is en of dit normaal is.
https://youtube.com/shorts/KNnwhm5X3p4?feature=share
Het komt wel eens voor dat een lasnaad loslaat in de uitlaat.
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
zo een gerinkel is echt iets dat los zit of ergens tegen aan tikt.
De uitlaat is vaak een oorzaak.
het pijpje voor geeft geen geluid alleen troep voor op de cilinder als je die niet afdicht.
De uitlaat is vaak een oorzaak.
het pijpje voor geeft geen geluid alleen troep voor op de cilinder als je die niet afdicht.
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Dat getik....ik denk dat het uw nieuwe zuiger is.
Nieuwe originele zuigers zijn niet meer te koop, alleen de vervangings zuigers van Sukoki.
Nu zijn ze bij Sukoki verkeerd ge�nformeerd over de afmetingen die onze zuigers moeten hebben, of deze zuigers
zijn eigenlijk voor andere motoren bedoeld.
Geschermd wordt met de volgende maten:
"B" zou 32,94 mm zijn, "C" 32,95 en "D" 32,96 mm.
Ik kan u vertellen dat nieuwe originele zuigers ongeveer 0,04 mm groter zijn,
dus respectievelijk 32,98 mm, 32,99 en 33,00 mm.
Hier een nieuwe Sukoki maat D en een nieuwe "ART" maat B:
Gaan we meten:
En spartametmotortjes laten graag van zich horen als het zuigertje te klein is helaas.
Wat ook meespeelt is hoeveel kilometer het blokje achter de kiezen heeft.
Ondanks het feit dat Nicasil kneiterhard is, toch slijt de cilinder, vooral het stukje aan de uitlaatkant wat boven de poort zit.
Nieuwe originele zuigers zijn niet meer te koop, alleen de vervangings zuigers van Sukoki.
Nu zijn ze bij Sukoki verkeerd ge�nformeerd over de afmetingen die onze zuigers moeten hebben, of deze zuigers
zijn eigenlijk voor andere motoren bedoeld.
Geschermd wordt met de volgende maten:
"B" zou 32,94 mm zijn, "C" 32,95 en "D" 32,96 mm.
Ik kan u vertellen dat nieuwe originele zuigers ongeveer 0,04 mm groter zijn,
dus respectievelijk 32,98 mm, 32,99 en 33,00 mm.
Hier een nieuwe Sukoki maat D en een nieuwe "ART" maat B:
Gaan we meten:
En spartametmotortjes laten graag van zich horen als het zuigertje te klein is helaas.
Wat ook meespeelt is hoeveel kilometer het blokje achter de kiezen heeft.
Ondanks het feit dat Nicasil kneiterhard is, toch slijt de cilinder, vooral het stukje aan de uitlaatkant wat boven de poort zit.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik heb als het goed is een originele omdat er op het doosje niet Sukoki stond maar motorparts. Brengt dit schade met zich mee als ik door ga rijden? Ik heb zuiger C. Het is inderdaad verstandiger om een andere zuiger te monteren maar dan moet het blok weer open. Wou morgen graag naar stage(20km) rijden.spartarie schreef: ↑02-09-2021 21:41 Dat getik....ik denk dat het uw nieuwe zuiger is.
Nieuwe originele zuigers zijn niet meer te koop, alleen de vervangings zuigers van Sukoki.
Nu zijn ze bij Sukoki verkeerd ge�nformeerd over de afmetingen die onze zuigers moeten hebben, of deze zuigers
zijn eigenlijk voor andere motoren bedoeld.
Geschermd wordt met de volgende maten:
"B" zou 32,94 mm zijn, "C" 32,95 en "D" 32,96 mm.
Ik kan u vertellen dat nieuwe originele zuigers ongeveer 0,04 mm groter zijn,
dus respectievelijk 32,98 mm, 32,99 en 33,00 mm.
Hier een nieuwe Sukoki maat D en een nieuwe "ART" maat B:
Gaan we meten:
En spartametmotortjes laten graag van zich horen als het zuigertje te klein is helaas.
Wat ook meespeelt is hoeveel kilometer het blokje achter de kiezen heeft.
Ondanks het feit dat Nicasil kneiterhard is, toch slijt de cilinder, vooral het stukje aan de uitlaatkant wat boven de poort zit.
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Sukoki zuigers herken je aan het blanke, afgedraaide stukje in het hart van de bovenkant, wat er ook op het doosje staat.
Schade aan de motor, nou dat zal wel meevallen, alleen zal je het getik voor lief moeten nemen.
Je stage zal ie ongetwijfeld halen.
Wie toch een Sukoki koopt; neem in ieder geval maat D.
Schade aan de motor, nou dat zal wel meevallen, alleen zal je het getik voor lief moeten nemen.
Je stage zal ie ongetwijfeld halen.
Wie toch een Sukoki koopt; neem in ieder geval maat D.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Mooi gezegd, bedankt voor de snelle reactie en duidelijkheid. Ik heb zover ik weet niet dat rondje op de bovenkant maar heb wel het getik.. ik neem het voor lief en ik ga morgen met de Spartamet de eerste kilometers maken. Kijken hoe het blokje presteert!spartarie schreef: ↑02-09-2021 22:14 Sukoki zuigers herken je aan het blanke, afgedraaide stukje in het hart van de bovenkant, wat er ook op het doosje staat.
Schade aan de motor, nou dat zal wel meevallen, alleen zal je het getik voor lief moeten nemen.
Je stage zal ie ongetwijfeld halen.
Wie toch een Sukoki koopt; neem in ieder geval maat D.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten