kzoek de zon op
Ben weer terug in Nederland, tjonge wat een grijze kouwe bedoeling hier. Wel weer wennen! Allemaal bedankt voor jullie adviezen en reacties! Leuk ook Saxonetje, om te horen dat jij zuigerveren kan maken! In ieder geval de dependance in Cuba is geopend! Andere spartametters zijn welkom. Ik ga gauw weer wat onderdelen opsturen, want daar is echt niks te koop! Behalve die ene band die na een week scheuren vertoonde. Oh ja, wel zat chinese binnenbandjes. Ik had m'n koffer er mee kunnen vullen ze waren in de aanbieding voor pakweg 50 ct perstuk. Maar ja, ik was bang dat de rum en de sigaren naar rubber zouden gaan smaken als dat naast elkaar in je koffer zit.
Wel ga ik alvast op zoek naar een andere carburateur, het leek dat de bing toch wel erg gevoelig is voor viezigheid. En we rijden daar vooral op stoffige weggetjes. Is bv. Tomos 12 mm goed, of is 15 mm beter? Dan hoef ik misschien ook niet meer mee te trappen op de stijle hellingen! En natuurlijk tzt een mooi expansieuitlaatje laten maken daar! Zelf kan ik niet lassen, maar aan lassers is er geen tekort in Cuba. Een van de vorige keren heb ik een fietstaxi mee terug naar NL genomen. Dat is een gewoone herenfiets met een zijspan eraan vast. Echt een mooi stukje cubaans vernuft. In Holguin, daar wonen we, zie je ze overal. Dus als ik mijn herenspartamet kan aanpassen, die staat nog hier, heb ik binnenkort een sparta met zijspan!
Maarja als het past tenminste. En het weer moet eerst wat beter worden. De zijspan is namelijk gewoon een oude russische busstoel met aan de zijkant een stevig 26 inch wiel. Lijkt me wel leuk als m'n metje t kan trekken tenminste. Wie weet, met die grotere carburateur. Enfin t zijn nog maar plannen hoor!
Wel ga ik alvast op zoek naar een andere carburateur, het leek dat de bing toch wel erg gevoelig is voor viezigheid. En we rijden daar vooral op stoffige weggetjes. Is bv. Tomos 12 mm goed, of is 15 mm beter? Dan hoef ik misschien ook niet meer mee te trappen op de stijle hellingen! En natuurlijk tzt een mooi expansieuitlaatje laten maken daar! Zelf kan ik niet lassen, maar aan lassers is er geen tekort in Cuba. Een van de vorige keren heb ik een fietstaxi mee terug naar NL genomen. Dat is een gewoone herenfiets met een zijspan eraan vast. Echt een mooi stukje cubaans vernuft. In Holguin, daar wonen we, zie je ze overal. Dus als ik mijn herenspartamet kan aanpassen, die staat nog hier, heb ik binnenkort een sparta met zijspan!
Maarja als het past tenminste. En het weer moet eerst wat beter worden. De zijspan is namelijk gewoon een oude russische busstoel met aan de zijkant een stevig 26 inch wiel. Lijkt me wel leuk als m'n metje t kan trekken tenminste. Wie weet, met die grotere carburateur. Enfin t zijn nog maar plannen hoor!
-
tomos
die carb is 12 mm en dat trekt wel veel sneller ik heb nu een buisje op het membraam gemaakt zie : http://spartametforum.nl/tomos-carb ... 07-15.html
- Prutser-2009
- Erelid
zorg voor een goed papieren benzinefilter, dat filtert het kleine vuil er goed uit.
Mark
Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Maar Ko, dan staat je schuur wel gelijk weer vol hoor! Tis een flink apparaat. Hij kon bij mij de deur niet in, te breed, alleen als ik hem loskoppede. Dat is wel weer ff prutsen maar het kan. Ik heb hem aan m'n dochter kado gegeven. Die had er een tijdje reuze lol mee. Een fiets met zijspan en ook nog een flinke parasol, je valt wel op. Met twee kleine kindertjes op de passagiersstoel. Maar ja het was cubaans laswerk van chinees en russisch materiaal. In cuba zetten ze zoiets keurig droog binnen en poetsen ze er de regendruppels eerst af! Hier staat hij al 3 jaar buiten. Het fiets gedeelte was al slecht toen ik hem kreeg en trapt heeel slecht en zwaar, dus hij staat er roestig en werkeloos bij. Maar met een spartametje er aan moet het wel weer aangenaam rijden zijn! Overigens zitten er geen gewone wielen onder maar de achterwielen hebben superdikke spaken, i.v.b. met zijdelingse kracht op de wielen als je schuin of scheef gaat met een dikke negerin + boodscappen als pasagier. Ook als je nooit met zijspan hebt gereden ga je alle kanten op de eerste keren. Je moet al je evenwicht reflexen die je met fietsen geleerd hebt leren negeren! (leg dat maar eens uit aan je verzekeraar) Maar zoals gezegd eerst even het lente zonnetje afwachten!Ko de Dorpsgek schreef:Ik zou wel heel graag zo`n zijspan willen hebben! :D
Ko heb jij nog een kettingkast over?
foto's
ik ben gewond en de met ligt uit elkaar er zijn wel oude foto's klik op de link
van mijn project page daar zijn ze te vinden ook het verhaal hoe ik gewond ben geworden ik heb geen zin om dat nog een keer uit te leggen
en ja het is dezelfde carb als he goed in elkaar zit komt er een how to
van mijn project page daar zijn ze te vinden ook het verhaal hoe ik gewond ben geworden ik heb geen zin om dat nog een keer uit te leggen
en ja het is dezelfde carb als he goed in elkaar zit komt er een how to