hij "verzuipt" hoe kan dat ?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
Trap niet in de val van het dwalen.
In je eerste post geef je aan dat je problemen hebt met het lekken van je carb. Verder heeft je Met het prima gedaan.
Mijn advies, beperk je tot dat probleem, je carb. Nieuw membraan, pakkingen, schoonmaken enz. Kortom, eerst dat oplossen en er geen vage mogelijkheden bij betrekken. Je bent straks met van alles bezig maar je probleem blijft.
Succes, het gaat lukken
In je eerste post geef je aan dat je problemen hebt met het lekken van je carb. Verder heeft je Met het prima gedaan.
Mijn advies, beperk je tot dat probleem, je carb. Nieuw membraan, pakkingen, schoonmaken enz. Kortom, eerst dat oplossen en er geen vage mogelijkheden bij betrekken. Je bent straks met van alles bezig maar je probleem blijft.
Succes, het gaat lukken
even goed samenvatten.
en stap voor stap controleren.
probleem wat overblijft is het grieperig lopend blokje, het wil wel maar niet van harte.
je hebt 3 dingen nodig voor een goede verbranding.
1 goed mengsel lucht benzine ( carburateur )
2 goede ontsteking
3 goede onderdruk en druk ( aanzuigen, compressie en afvoer van uitlaatgassen )
De carburateur heb je uit den treure gecontroleerd en schoongemaakt /haartrekken
1 je zou een andere carburateur kunnen monteren en testen.
blijft het probleem is het niet de carburateur!
2 als de bougie een mooie chocomelk kleur heeft is de ontsteking goed.
monteer een andere ontsteking en CDI.
blijft het probleem ligt het niet daar aan!
3 Als je door het luchtfilter kunt ademen is het lucht filter goed.
haal het luchtfilter er vanaf en kijk of de klachten blijven.
inlaatmembraan en decoklep vervangen en controleren.
pakking van inlaatmembraan dun insmeren met vaseline aan beide kanten
blijft het probleem ligt het daar niet aan!
dan blijven maar 2 opties open.
de compressie in de cilinder is niet goed genoeg meer voor het vacu�m
de uitlaat kan de uitlaatgassen niet goed kwijt.
heel belangrijk is om vooral niet op te geven al drijft de met je tot wanhoop /soo
vloeken en schelden in dit soort gevallen is toegestaan en noodzakelijk
en stap voor stap controleren.
probleem wat overblijft is het grieperig lopend blokje, het wil wel maar niet van harte.
je hebt 3 dingen nodig voor een goede verbranding.
1 goed mengsel lucht benzine ( carburateur )
2 goede ontsteking
3 goede onderdruk en druk ( aanzuigen, compressie en afvoer van uitlaatgassen )
De carburateur heb je uit den treure gecontroleerd en schoongemaakt /haartrekken
1 je zou een andere carburateur kunnen monteren en testen.
blijft het probleem is het niet de carburateur!
2 als de bougie een mooie chocomelk kleur heeft is de ontsteking goed.
monteer een andere ontsteking en CDI.
blijft het probleem ligt het niet daar aan!
3 Als je door het luchtfilter kunt ademen is het lucht filter goed.
haal het luchtfilter er vanaf en kijk of de klachten blijven.
inlaatmembraan en decoklep vervangen en controleren.
pakking van inlaatmembraan dun insmeren met vaseline aan beide kanten
blijft het probleem ligt het daar niet aan!
dan blijven maar 2 opties open.
de compressie in de cilinder is niet goed genoeg meer voor het vacu�m
de uitlaat kan de uitlaatgassen niet goed kwijt.
heel belangrijk is om vooral niet op te geven al drijft de met je tot wanhoop /soo
vloeken en schelden in dit soort gevallen is toegestaan en noodzakelijk
Helemaal mee eens en ben benieuwd.joshua1 schreef:En dat die motor niet op gang wil komen kan aan 1000 en 1 ding liggen. Daar voor heb ik die link van Ruud ook gegeven. Als ie dat nu stap voor stap gaat toepassen. Dan moet je uiteindelijk wel bij de dader terecht komen. Die link van Ruud is een 100 % trouble shooter. Met andere woorden, volg wat er geschreven staat, en je komt bij de dader.
http://spartametforum.nl/effecten-s ... -t727.html
We horen het wel wat je allemaal in de tussen tijd gedaan hebt. Met name dan welke stappen je al hebt ondernomen.
vandaag heb ik gevonden waar het grieperig lopen van het blokje vandaan kwam.
ik heb het lipje van het inlaatmembraan omgedraaid en had iets meer weerstand, alle vage klachten waren meteen weg.
Het was dus een vacu�m probleem.
Probeer eens alle nippels op de decoklep en inlaatmembraan dun in te smeren met vaseline en duw dan pas de slangetjes erop.
de pakking tussen motor en inlaatmembraan ook insmeren met vaseline.
De O ring van de carburateur en rond de zitting dun insmeren en alles monteren.
ik heb het lipje van het inlaatmembraan omgedraaid en had iets meer weerstand, alle vage klachten waren meteen weg.
Het was dus een vacu�m probleem.
Probeer eens alle nippels op de decoklep en inlaatmembraan dun in te smeren met vaseline en duw dan pas de slangetjes erop.
de pakking tussen motor en inlaatmembraan ook insmeren met vaseline.
De O ring van de carburateur en rond de zitting dun insmeren en alles monteren.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
ik heb het wel in de gaten dat het allemaal nauw luistert :wink:
alle spullen die ik er nieuw op heb zitten zaten er al op voordat de problemen begonnen, het luchtfilter was natuurlijk nat van de benzine, nu hij droog is loopt hij al weer beter.
ik ben er dus niet achter gekomen waar de lekkage door veroorzaakt is, ik denk ook niet dat ik daar achter ga komen,
ik heb nog wel even een schakelaar tussen de rode draad geplaatst, ik ben zeer benieuwd of dat bij mij ook gaat werken :)
ik moet het nog proberen :roll:
alle spullen die ik er nieuw op heb zitten zaten er al op voordat de problemen begonnen, het luchtfilter was natuurlijk nat van de benzine, nu hij droog is loopt hij al weer beter.
ik ben er dus niet achter gekomen waar de lekkage door veroorzaakt is, ik denk ook niet dat ik daar achter ga komen,
ik heb nog wel even een schakelaar tussen de rode draad geplaatst, ik ben zeer benieuwd of dat bij mij ook gaat werken :)
ik moet het nog proberen :roll:
Groeten, Eric
Niks geklooi, niets vloeibare pakking, niets kortstondige fix. Goed lezen. Ik doe dit al meer dan 15 jaar en heb het bij honderden blokjes toegepast. Het werkt uitstekend, maar dan w�l op de juiste wijze doen...joshua1 schreef:Heren, dat geklooi met kit / hittebestendig vet / vloeibare pakking is op zijn best gezegd, twijfelachtig. Dit gaat niet werken op de lange duur. Dit is een kortstondige fix.
Misschien een ideetje... :D
Hypothese? Kom op, laat ie eerst maar eens bij het begin beginnen. :?
Joshua ik had het over vaseline niet over kit.
een pakking "nat" maken is een hele dunne laag aanbrengen zodat er een betere afdichting is.
jij hebt het over kit dat is alles behalve een dunne laag.
alle vliegtuigen waar ik pakkingen nat gemonteerd heb zijn nooit uit de lucht gevallen. en dat zijn honderden vliegtuigen!!
het is geen tijdelijke fix het is verstandig monteren!
het gaat om een heel dun laagje dat de elasticiteit van de pakking bevordert.
een pakking "nat" maken is een hele dunne laag aanbrengen zodat er een betere afdichting is.
jij hebt het over kit dat is alles behalve een dunne laag.
alle vliegtuigen waar ik pakkingen nat gemonteerd heb zijn nooit uit de lucht gevallen. en dat zijn honderden vliegtuigen!!
het is geen tijdelijke fix het is verstandig monteren!
het gaat om een heel dun laagje dat de elasticiteit van de pakking bevordert.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten