jazeker. Wat de lichttest betreft daarbij is het stationair gaatje erg goed verlicht. Maar het gaatje aan de filterkant maar een klein puntje licht. Maar daar zal het niet aan liggen aangezien het meje ook teveel lucht krijgt. Verder is het vlotterbakje wat kromgetrokken maar dat zal er niets mee te maken hebben. Misschien een andere carb een optie?spartarie schreef:Als het venturibuisje goed zit (Lichttest) zou hij het moeten doen met de vlotter op 12 mm.
Het enige wat ik nog kan bedenken: Zit er wel een veertje tussen de gasklep en het dekseltje?
metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
het dekseltje zit aan de binnenkant :shock:spartarie schreef:Nog een puntje: Is de gasschuif niet verkeerd om geplaatst?
Het dekseltje hoort aan de "motorkant" te zitten, anders loopt hij nooit stationair.
Natuurlijk is een andere carburateur ook een optie.
Dan heb ik hem dus verkeerd om geplaatst!
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Omdraaien, naald op 12 mm en je zal zien dat ie loopt...
De oorzaak: de gasschuif is afgeschuind en dat heeft een reden...
Dat is hier https://spartamet.forum2go.nl/sproeierm ... 94-15.html te zien.
De tekening (van Dieter K) gaat weliswaar over een TK carburateur, maar voor een Bing geldt hetzelfde.
Bovendien zal bij een Bing, als je de gasschuif verkeerd om monteert, het allemaal niet zo soepel lopen.
De steel zit namelijk een halve millimeter uit het midden, andersom gemonteerd zit hij dan ��n millimeter verschoven ten opzichte van de gaatjes in de dekselplaat.
Ten eerste loopt hij niet stationair, ten tweede zal het uiteindelijk, door het zwaar lopen, tot een breuk van de gasschuif leiden.
En ja, ook ik heb in de haast, weliswaar bij een heel ander project, die fout wel eens gemaakt..
De oorzaak: de gasschuif is afgeschuind en dat heeft een reden...
Dat is hier https://spartamet.forum2go.nl/sproeierm ... 94-15.html te zien.
De tekening (van Dieter K) gaat weliswaar over een TK carburateur, maar voor een Bing geldt hetzelfde.
Bovendien zal bij een Bing, als je de gasschuif verkeerd om monteert, het allemaal niet zo soepel lopen.
De steel zit namelijk een halve millimeter uit het midden, andersom gemonteerd zit hij dan ��n millimeter verschoven ten opzichte van de gaatjes in de dekselplaat.
Ten eerste loopt hij niet stationair, ten tweede zal het uiteindelijk, door het zwaar lopen, tot een breuk van de gasschuif leiden.
En ja, ook ik heb in de haast, weliswaar bij een heel ander project, die fout wel eens gemaakt..
Je bent weer de reddende engel thnx!! :Dspartarie schreef:Omdraaien, naald op 12 mm en je zal zien dat ie loopt...
De oorzaak: de gasschuif is afgeschuind en dat heeft een reden...
Dat is hier https://spartamet.forum2go.nl/sproeierm ... 94-15.html te zien.
De tekening (van Dieter K) gaat weliswaar over een TK carburateur, maar voor een Bing geldt hetzelfde.
Bovendien zal bij een Bing, als je de gasschuif verkeerd om monteert, het allemaal niet zo soepel lopen.
De steel zit namelijk een halve millimeter uit het midden, andersom gemonteerd zit hij dan ��n millimeter verschoven ten opzichte van de gaatjes in de dekselplaat.
Ten eerste loopt hij niet stationair, ten tweede zal het uiteindelijk, door het zwaar lopen, tot een breuk van de gasschuif leiden.
En ja, ook ik heb in de haast, weliswaar bij een heel ander project, die fout wel eens gemaakt.. :wink:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast