kzoek de zon op

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
jorn

Bericht door jorn »

Nou blauw zou mooi zijn, ben je toevallig morgenmiddag thuis Ko,rond 3 uur?
En Floris sterkte en doe het voorzichtig aan!
Gast

Bericht door Gast »

Ja ik ben wel thuis, maar ik moet het eerst even bij elkaar zoeken...
jorn

Bericht door jorn »

Afbeelding
De fiets is klein, heeft wel 26 inch wielen, ik vraag me af of hij zomaar gaat passen zonder te lassen.
Dit soort Bicitaxi's is typisch voor Holguin, het verhaal doet de ronde dat de bedenker het oorspronkelijk alleen voor zijn invalide moeder had bedacht. Maar toen Cuba begin jaren negentig in een diepe crisis belande, werd de fiets de nieuwe taxi, en was dit model snel populair. In nederland bevriest de passagier te snel, niet in cuba, daar zal de bestuurder eerder oververhit raken.
De fiets is chinees, de stoel komt uit een russische bus, en het laswerk is cubaans.
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Leuk zo'n zijspan!

Als je meer trekkracht wilt, en dat WIL je ALTIJD met een zijspan, dan zou je met een Duits blok beter af zijn!
Die hebben een lagere overbrenging, dus je het (iets) meer trekkracht, als je dat dan combineert met een bredere uitlaatpoort, wordt zijspanrijden een stuk leuker.

Het lijkt me een loeizwaar ding, vast van dikwandige gaspijp gelast?
Ik hoop trouwens dat een Spartamet achteriwel die torsiekrachten kan verwerken, maar je weet maar nooit.
Anders een stalen uitvoering, die zijn te koop uit China, of anders kunnen ze dat in Cuba wel maken!
In backstreet werkplaatsen vind je soms de meest vindingrijke oplossingen.

http://www.flickr.com/photos/madieta/2103236604/

Dit is een leuke:
http://www.flickr.com/photos/42945203@N00/3832698177/

En hier een vernuftige, die kantelt mee in de bochten, net als vroeger de FLXI zijspannen, in de jaren 1910> 30 van een eeuw geleden.

http://www.smike.ch/shop/product_info.p ... 35&cPath=1
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin ,
Oha dit Smike bike easy dat is het 26" frame en een velg van een classic met 499blok en duits transmissie. dit ist cool..
maar 1778,00 Euro dat is heet
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
jorn

Bericht door jorn »

Leuke fotos, zo'n zijspan is toch best te maken door een handige lasser?
Trouwens die smike bike Seitenwagen zum Transport von Lasten bis 75 kg,
dat haalt het niet bij de Cubaanse "coche" (=zijspan) die bijna onbeperkt belast wordt: boodschappen +moeders met kinderen, koelkasten, zakken cement, ja tot de banden exploderen, dat is ongeveer de limiet! Ik weet niet wat voorn buizen zijn gebruikt, maar t zal niet erg dik zijn. Ik had er een laten maken en die werd van buisjes zoals van een stretcher gemaakt. Dun dus. Dat exemplaar kwam niet op tijd af en ik kreeg deze van mijn schoonzoon, die er zijn geld mee verdiende. Hij had zich letterlijk een breuk getrapt en moeste ermee stoppen. Want zwaar trappen dat is het zeker. Als je met een passagier de heuvel op moet is het topsport.
Plaats reactie