Schoonmaken
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Zwaantje als je de carburateur plat neer legt kun je er dan onderdoor kijken....je kunt dan meten met een voelermaat wat de ruimte is. Als de carburateur echt krom is dan heb je ook een probleem met de verbinding tussen het membraan en de aansluiting van de carburateur op het membraan.
e pericoloso sporgersi
Misschien is dit een beetje laat maar de pakking tussen het carter en de membranplat is helemaal uitgedroogd :lol: vond hem trouwens ook wel erg zwaar trekken. Merkte ook dat achter de starterkap, onder het vliegwiel, allemaal zand en olie zat maar is denk ik niet de keerring want dan zou ie olie blijven lekken.Vrotkees schreef:natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
ik doe altijd lager vet dun op beide zijdes van de pakking van het inlaatmembraan om valse lucht te voorkomen.
Heel dun op de O ring en vlak van de carb. is ook aan te raden.
Ik gebruikte daar eerst vaseline voor.
Vaseline smelt uit ervaring namelijk weg omdat het een lager smeltpunt heeft als lager vet.
Je kunt het carburateur huis ook onder spanning in de bankschroef zetten met aluminium bekken als het huis krom is.
dan trekt het huis weer recht en heb je een bekend vals lucht probleem opgelost. /soo
Heel dun op de O ring en vlak van de carb. is ook aan te raden.
Ik gebruikte daar eerst vaseline voor.
Vaseline smelt uit ervaring namelijk weg omdat het een lager smeltpunt heeft als lager vet.
Je kunt het carburateur huis ook onder spanning in de bankschroef zetten met aluminium bekken als het huis krom is.
dan trekt het huis weer recht en heb je een bekend vals lucht probleem opgelost. /soo
Daar lekt hij alleen olie als de motor loopt, en dat doet hij nu niet.Zwaantje schreef:Misschien is dit een beetje laat maar de pakking tussen het carter en de membranplat is helemaal uitgedroogd :lol: vond hem trouwens ook wel erg zwaar trekken. Merkte ook dat achter de starterkap, onder het vliegwiel, allemaal zand en olie zat maar is denk ik niet de keerring want dan zou ie olie blijven lekken.Vrotkees schreef:natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Daar hoort helemaal geen olie te zitten!
Het lijkt erop dat die keerring lek is...waar zou die olie anders vandaan moeten komen?
Als je het goed wilt aanpakken zal je het blokje open moeten maken, en de keerringen aan weerszijden van de krukas moeten vernieuwen.
En als je hem toch open hebt, ook die andere keerringen!
Ja, dat kost een paar centen...maar anders blijf je tobben :(
blokje splitsen is wat ik dus zo lang mogelijk probeer uit te stellen omdat ik er nog niet genoeg van afweetspartarie schreef:Daar lekt hij alleen olie als de motor loopt, en dat doet hij nu niet.Zwaantje schreef:Misschien is dit een beetje laat maar de pakking tussen het carter en de membranplat is helemaal uitgedroogd :lol: vond hem trouwens ook wel erg zwaar trekken. Merkte ook dat achter de starterkap, onder het vliegwiel, allemaal zand en olie zat maar is denk ik niet de keerring want dan zou ie olie blijven lekken.Vrotkees schreef:natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Daar hoort helemaal geen olie te zitten!
Het lijkt erop dat die keerring lek is...waar zou die olie anders vandaan moeten komen?
Als je het goed wilt aanpakken zal je het blokje open moeten maken, en de keerringen aan weerszijden van de krukas moeten vernieuwen.
En als je hem toch open hebt, ook die andere keerringen!
Ja, dat kost een paar centen...maar anders blijf je tobben :(
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Carterolie zit er in tot de rand maar ziet er troebel uit. Ik ga binnenkort blokje dan maar splitsen. Hebben jullie nog tips en/of lijstje met must-have gereedschap en onderdelen?spartarie schreef:Dat valt reuze mee hoor.
En loop je tegen een probleem op kan je altijd hier vragen!
Heb je trouwens gekeken of er wel transmissieolie in het blokje zit?
Die zwarte bougie en zuiger....het lijkt erop dat de keerring aan de koppelingskant lek is of eruit ligt.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Makkelijk is een freewheelafnemer om het blokje van het wiel te scheiden,
maar met een hamer en beitel gaat het ook... http://spartametforum.nl/los-halen- ... el-t6.html
Wat je zeker nodig hebt is een vliegwieltrekker, hier http://spartametforum.nl/homemade-v ... r-t60.html staat beschreven hoe je er zelf eentje kunt maken.
Verder voor het weer in elkaar zetten vloeibare pakking, en een momentsleutel, hoewel het ook "op gevoel" kan.
Wel de goede volgorde van vastzetten aanhouden!
http://www.spartamet.org/foto/splitsen/bouten.jpg
maar met een hamer en beitel gaat het ook... http://spartametforum.nl/los-halen- ... el-t6.html
Wat je zeker nodig hebt is een vliegwieltrekker, hier http://spartametforum.nl/homemade-v ... r-t60.html staat beschreven hoe je er zelf eentje kunt maken.
Verder voor het weer in elkaar zetten vloeibare pakking, en een momentsleutel, hoewel het ook "op gevoel" kan.
Wel de goede volgorde van vastzetten aanhouden!
http://www.spartamet.org/foto/splitsen/bouten.jpg
Linkje werkt niet want je moet vanaf die site de afbeelding bekijken :twisted:spartarie schreef: Wel de goede volgorde van vastzetten aanhouden!
http://www.spartamet.org/foto/splitsen/bouten.jpg
/haartrekken
Maar zo gaat het ook :D :D
gelukkig heb ik ook het werkplaatshandboek!blauwlap schreef:Linkje werkt niet want je moet vanaf die site de afbeelding bekijken :twisted:spartarie schreef: Wel de goede volgorde van vastzetten aanhouden!
http://www.spartamet.org/foto/splitsen/bouten.jpg
/haartrekken
Maar zo gaat het ook :D :D
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten