Pagina 6 van 14
Geplaatst: 03-03-2017 22:42
door jgvankampen
Zwaantje als je de carburateur plat neer legt kun je er dan onderdoor kijken....je kunt dan meten met een voelermaat wat de ruimte is. Als de carburateur echt krom is dan heb je ook een probleem met de verbinding tussen het membraan en de aansluiting van de carburateur op het membraan.
Geplaatst: 03-03-2017 22:43
door Zwaantje
Vrotkees schreef:natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Misschien is dit een beetje laat maar de pakking tussen het carter en de membranplat is helemaal uitgedroogd :lol: vond hem trouwens ook wel erg zwaar trekken. Merkte ook dat achter de starterkap, onder het vliegwiel, allemaal zand en olie zat maar is denk ik niet de keerring want dan zou ie olie blijven lekken.
Geplaatst: 04-03-2017 00:31
door Vrotkees
ik doe altijd lager vet dun op beide zijdes van de pakking van het inlaatmembraan om valse lucht te voorkomen.
Heel dun op de O ring en vlak van de carb. is ook aan te raden.
Ik gebruikte daar eerst vaseline voor.
Vaseline smelt uit ervaring namelijk weg omdat het een lager smeltpunt heeft als lager vet.
Je kunt het carburateur huis ook onder spanning in de bankschroef zetten met aluminium bekken als het huis krom is.
dan trekt het huis weer recht en heb je een bekend vals lucht probleem opgelost. /soo
Geplaatst: 04-03-2017 00:42
door spartarie
Zwaantje schreef:Vrotkees schreef:natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Misschien is dit een beetje laat maar de pakking tussen het carter en de membranplat is helemaal uitgedroogd :lol: vond hem trouwens ook wel erg zwaar trekken. Merkte ook dat achter de starterkap, onder het vliegwiel, allemaal zand en olie zat maar is denk ik niet de keerring want dan zou ie olie blijven lekken.
Daar lekt hij alleen olie als de motor loopt, en dat doet hij nu niet.
Daar hoort helemaal geen olie te zitten!
Het lijkt erop dat die keerring lek is...waar zou die olie anders vandaan moeten komen?
Als je het goed wilt aanpakken zal je het blokje open moeten maken, en de keerringen aan weerszijden van de krukas moeten vernieuwen.
En als je hem toch open hebt, ook die andere keerringen!
Ja, dat kost een paar centen...maar anders blijf je tobben :(
Geplaatst: 04-03-2017 01:22
door Zwaantje
spartarie schreef:Zwaantje schreef:Vrotkees schreef:natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Misschien is dit een beetje laat maar de pakking tussen het carter en de membranplat is helemaal uitgedroogd :lol: vond hem trouwens ook wel erg zwaar trekken. Merkte ook dat achter de starterkap, onder het vliegwiel, allemaal zand en olie zat maar is denk ik niet de keerring want dan zou ie olie blijven lekken.
Daar lekt hij alleen olie als de motor loopt, en dat doet hij nu niet.
Daar hoort helemaal geen olie te zitten!
Het lijkt erop dat die keerring lek is...waar zou die olie anders vandaan moeten komen?
Als je het goed wilt aanpakken zal je het blokje open moeten maken, en de keerringen aan weerszijden van de krukas moeten vernieuwen.
En als je hem toch open hebt, ook die andere keerringen!
Ja, dat kost een paar centen...maar anders blijf je tobben :(
blokje splitsen is wat ik dus zo lang mogelijk probeer uit te stellen omdat ik er nog niet genoeg van afweet
Geplaatst: 04-03-2017 10:51
door spartarie
Dat valt reuze mee hoor.
En loop je tegen een probleem op kan je altijd hier vragen!
Heb je trouwens gekeken of er wel transmissieolie in het blokje zit?
Die zwarte bougie en zuiger....het lijkt erop dat de keerring aan de koppelingskant lek is of eruit ligt.
Geplaatst: 04-03-2017 12:58
door Zwaantje
spartarie schreef:Dat valt reuze mee hoor.
En loop je tegen een probleem op kan je altijd hier vragen!
Heb je trouwens gekeken of er wel transmissieolie in het blokje zit?
Die zwarte bougie en zuiger....het lijkt erop dat de keerring aan de koppelingskant lek is of eruit ligt.
Carterolie zit er in tot de rand maar ziet er troebel uit. Ik ga binnenkort blokje dan maar splitsen. Hebben jullie nog tips en/of lijstje met must-have gereedschap en onderdelen?
Geplaatst: 04-03-2017 15:38
door spartarie
Makkelijk is een freewheelafnemer om het blokje van het wiel te scheiden,
maar met een hamer en beitel gaat het ook...
http://spartametforum.nl/los-halen- ... el-t6.html
Wat je zeker nodig hebt is een vliegwieltrekker, hier
http://spartametforum.nl/homemade-v ... r-t60.html staat beschreven hoe je er zelf eentje kunt maken.
Verder voor het weer in elkaar zetten vloeibare pakking, en een momentsleutel, hoewel het ook "op gevoel" kan.
Wel de goede volgorde van vastzetten aanhouden!
http://www.spartamet.org/foto/splitsen/bouten.jpg
Geplaatst: 04-03-2017 22:45
door blauwlap
Linkje werkt niet want je moet vanaf die site de afbeelding bekijken :twisted:
/haartrekken
Maar zo gaat het ook :D :D
Geplaatst: 05-03-2017 01:13
door Zwaantje
blauwlap schreef:
Linkje werkt niet want je moet vanaf die site de afbeelding bekijken :twisted:
/haartrekken
Maar zo gaat het ook :D :D
gelukkig heb ik ook het werkplaatshandboek!