Ja, de PTT heeft met Metten de post rond gebracht. Waren gewone uitvoeringen in standaard kleuren. De leveranciers waren in eerste instantie blij met de orders maar kregen daar na verloop van tijd heel veel spijt van. De postMetten kwamen met grote regelmaat terug voor zware motorreparaties. Metten zijn geen pakezels voor postbestellers. De arme koppelingetjes...Vrotkees schreef:Niet treuren 8)
Elke geredde Oermet bij een liefhebber is er een :lol:
Van wat ik nu weet is dat je een 86er oermet in een zeldzame kleur hebt.
In 1986 waren de standaard kleuren bruin grijs en wit.
De "luxe" uitvoeringen hadden verchroomde spatborden en bagagedrager
Frames werden productietechnisch in partijen gespoten i.v.m. de zelfde kleur.
Naar elke kleur moest de alles schoon gemaakt worden voor een andere kleur.
na een speciale bestelling voor de 2wielerhandel werd de verf opgemaakt en de extra frames in afwijkende kleuren opgeslagen.
Het personeel van Sparta had natuurlijk de beschikking over alle kleuren die opgeslagen waren als ze zelf een metje kochten.
De GERUCHTEN van de speciale bestellingen zeggen dat er ooit roze, en PTT-post rood metjes zijn gemaakt.
Onderstaand een link naar de fabrieksfolders waar de kleuren (en veel meer) in zijn genoemd. Even door scrollen:
http://spartametforum.nl/perfect-lo ... 1-150.html