Pagina 8 van 14

Geplaatst: 07-03-2017 00:02
door Vrotkees
Een momentsleutel is heel precies.

Ik gebruik zelf een T sleutel voor de imbusbouten
Als de T sleutel tordeert zitten de bouten op het juiste moment.

Ik heb dat eens nagemeten met een momentsleutel en het moment was het zelfde :lol:

Geplaatst: 07-03-2017 01:11
door Zwaantje
Vrotkees schreef:Een momentsleutel is heel precies.

Ik gebruik zelf een T sleutel voor de imbusbouten
Als de T sleutel tordeert zitten de bouten op het juiste moment.

Ik heb dat eens nagemeten met een momentsleutel en het moment was het zelfde :lol:
Het enige wat ik heb zijn ratels :lol:

Geplaatst: 07-03-2017 18:24
door Vrotkees
een T-sleutel (stiftsleutel) kost geen kapitalen hoor. :wink:
eentje zonder bolkop heeft de voorkeur.
Afbeelding

Bij een ratel voel je het torderen niet.

Geplaatst: 08-03-2017 14:43
door Zwaantje
Vliegwieltrekker is binnen. Ga het blokje misschien vandaag nog openen.
Kan het echt geen kwaad om bij de boutjes een gewone ratel te gebruiken?
Tevens heb ik ontdekt dat het benzinemembraan met 1 bout vast zit, maar ik zie meerdere schroefdraden hoort dit?

Geplaatst: 08-03-2017 18:38
door Zwaantje
Godverdomme kut vliegwiel zit moervast. en schiet steeds uit met die kut dopsleutel en de schroefjes houden het wiel niet tegen

Afbeelding
/haartrekken
EDIT: Dom, het was een schroefdraad die je rechts los draait :roll:

Geplaatst: 08-03-2017 19:33
door Zwaantje
De zuigerveer ga ik sowieso vervangen. Ik laat jullie oordelen over de andere onderdelen keerringen vervangen? en kan ik de onderdelen/carterdelen gewoon in de spiritus onderdompelen?
Waarom hij niet wou lopen is nu wel duidelijk: Verrotte pakkingen, Gekantelde keerring tussen verbrandingsruimte en transmissieruimte. En overal valse lucht duur versleten O-ring en kromme carburateur-flens.

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 08-03-2017 21:12
door Zwaantje
De moer aan de kant van de naafhuls zit muurvast en doordat de as meedraait heb ik geen grip erop weet iemand hoe? Trouwens, de lagers in de naafhuls maken het geluid alsof ze in zand zijn gesmeerd. blok zat verder vol met stukjes vuil. volgens mij is dit motortje nog nooit open geweest.

Geplaatst: 08-03-2017 22:32
door Vrotkees
als een moer echt vast zit aan de tandwielkant of naafhuls kant van de aandrijfas moet je het volgende doen.

een bankschroef met HARDHOUTEN of ALUMINIUM (overzet)bekken beschadigd de as niet

Tandwielkant:

draai 2 moeren op het uiteinde van de as. draai deze 2 moeren goed tegen elkaar vast.

nu heb je een vastpunt waardoor je dmv 2 sleutels de vastzittende moer los kan krijgen.

Naafhulskant:
je hebt een conussleutel 17 nodig die om de vlakke kanten van de conusmoer valt en een sleutel 17
Afbeelding

als je de moer en conusmoer los hebt kun je de afstrijkring en het lager met een pijpsleutel 17 uit de naafhuls tikken.

Geplaatst: 09-03-2017 17:09
door Zwaantje
waarmee kan ik de carterdelen en tandwielen/lagers mee schoonmaken? gewoon wasbenzine?

Geplaatst: 09-03-2017 17:45
door jgvankampen
Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed