Ik moet er wel eerst nog 1tje scoren ;-)Jurjen schreef:Bedankt. Ben benieuwd als die van jou klaar is.
Project Beachcruiser retro
Waar zit bij jou het frame nummer van de fiets.
Ik heb 2 saxonettes en heb gezien dat deze beide op een nadere plek zitten.
Bij 1 fiets naast de ronde buis ( waar de voorvork inzit) en de andere fiets heeft een plaatje op de onderste buis.
Weet niet goed wat ik hiermee aan moet als ik een extra buis wil plaatsen om er een heren model van te maken.
Zijn er bepaalde modellen die er "beter" voor geschikt zijn, zodat je geen problemen krijgt met het framenummer?
Grzzz,
sjarel
Ik heb 2 saxonettes en heb gezien dat deze beide op een nadere plek zitten.
Bij 1 fiets naast de ronde buis ( waar de voorvork inzit) en de andere fiets heeft een plaatje op de onderste buis.
Weet niet goed wat ik hiermee aan moet als ik een extra buis wil plaatsen om er een heren model van te maken.
Zijn er bepaalde modellen die er "beter" voor geschikt zijn, zodat je geen problemen krijgt met het framenummer?
Grzzz,
sjarel
Bij een vroege Sachs saxonette luxussen zit het framenummer horizontaal voor op het balhoofd.
Boven het Sachs logo net als bij de laatste spartamets.
Het is vaak lastig te zien
Dit zijn namelijk Sparta frames uit het faillissement van Sparta
Sachs heeft die destijds opgekocht en gebruikt.
Toen deze frames op waren heeft Sachs zijn eigen framenummers gebruikt en zijn ze rechts verticaal op het balhoofd gekomen.
Boven het Sachs logo net als bij de laatste spartamets.
Het is vaak lastig te zien
Dit zijn namelijk Sparta frames uit het faillissement van Sparta
Sachs heeft die destijds opgekocht en gebruikt.
Toen deze frames op waren heeft Sachs zijn eigen framenummers gebruikt en zijn ze rechts verticaal op het balhoofd gekomen.
daar staan de gegevens verzameld van Sachs i.v.m. de Duitse A.B.E. ( algemeine betriebserlaubnis )
Oudere spartamets en andere merken snor/ bromfietsen hebben zo een grijze standaard sticker met cijfers waar de fabrikant van de onderdelen word aangegeven bij elk cijfer.
In Nederland zijn alleen het framenummer en het typegoedkeur van toepassing.
Het kan zijn als je het framenummer niet kan vinden dat het op de onderkant van de framebuis waar de kabels lopen staat.
Heb eens gezien dat het framenummer 2 keer in het frame stond balhoofd en framebuis.
Oudere spartamets en andere merken snor/ bromfietsen hebben zo een grijze standaard sticker met cijfers waar de fabrikant van de onderdelen word aangegeven bij elk cijfer.
In Nederland zijn alleen het framenummer en het typegoedkeur van toepassing.
Het kan zijn als je het framenummer niet kan vinden dat het op de onderkant van de framebuis waar de kabels lopen staat.
Heb eens gezien dat het framenummer 2 keer in het frame stond balhoofd en framebuis.