Bedankt voor je antwoordt heb er ook geen verklaring voor wel inmiddels weer de nodige kilometers er weer mee op zitten.fehntjer schreef:Moin,
het geef Bobine da moet je in de kelder gaan de verlichting uitschakelen ervoor je een vonk kan zien. het geef bobine die hebben een vonk warmee je een sigaret. kan aansteken.
mijn oplossing de aafstand bobine vliegwiel minder dann 0,3mm en van aaf een snelheid van min 28km/uur da kan de induktie een spanning in de laatste spoel ( rechter kant) voor de bougie maken. anders heb ik ook geen Tip.
Wil eens met een rode cdi experimenteren daar is als het goed ook een andere bobine/spoel voor nodig, waarom?
De rode bobine
Deze bobine heeft ook 3 opnemers (is dat zo) en is er alleen met dynamo hij zal in theorie alleen op de E start worden aangetroffen,
deze spoel werkt net zoals de blauwe zowel met de blauwe en met de zwarte CDI
http://spartametforum.nl/info-bobin ... t2160.html
Als er bijv. een blauwe spoel op aangesloten wordt wat zouden de gevolgen kunnen zijn?
Waarom een rode CDI proberen uuhh... de Turbo schakelaar die ik heb getest daar loopt het metje zonder tegenhouden/viertakken/meer trekkracht/etc.
Ondanks een ontgrensde CDI heb ik bovenstaande effecten wel.
Het is wel iets beter als met begrensde CDI maar het verschil met de Turbo schakelaar is het mij duidelijk dat een metje beter zou kunnen lopen.
Mijn gedachten is waarom een rode CDI met een zwarte spoel
de zwarte spoel heeft 2 opnemers en de andere spoelen hebben er 3.
Heeft iemand al eens een zwarte spoel met een onbegrensde (geen rode) CDI gebruikt en wat waren de uitkomsten?
Mark, je hebt het zo mooi schoon gepulkt kan je er mogelijk een schemaatje van maken of checken met schemaatje
Heb het idee dat ik hier het schemaatje van de rode CDI hier overigens heb.
fehntjer heeft hem ook eens op het forum gezet met de vraag of iemand er al eens wat mee gedaan had kan het niet zo gauw terug vinden waar dat staat.