een Kerstfest Gift: een digitaale CDI
een Kerstfest Gift: een digitaale CDI
Moin,
een Leden ( die ook hier Lid is: Dieter.K) uit het duitse Forum
heft een digitaale CDI afgewerkt.
Deze CDI werkt met een PIC (Programmable Intelligent Computer).
Door verandern van het onstekingsdiagram zal het mogelijk zijn Touren tot 13.000 per/min .
Het kunnen diversen onstekingsdiagramen geprogrammeerd worden.
Welke onstekingsdiagram je hebben wil word door een stekker bevestigd.
Een carter is erbij.
http://motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=2868
een Leden ( die ook hier Lid is: Dieter.K) uit het duitse Forum
heft een digitaale CDI afgewerkt.
Deze CDI werkt met een PIC (Programmable Intelligent Computer).
Door verandern van het onstekingsdiagram zal het mogelijk zijn Touren tot 13.000 per/min .
Het kunnen diversen onstekingsdiagramen geprogrammeerd worden.
Welke onstekingsdiagram je hebben wil word door een stekker bevestigd.
Een carter is erbij.
http://motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=2868
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
zeer interessant! Ik heb hier ook over nagedacht maar ik heb alleen de programmeer kennis en niet de mogelijkheden om te meten wat het beste toerental is en wat de beste verbranding opleverd....
Zijn er schema's en code beschikbaar?
Zijn er schema's en code beschikbaar?
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Moin ,
@bazz, kun je bericht lezen? Ik denk niet dat Dieter.K een programa of een schema uit de hand geef. Met meer da een jaar ontwikkeling doe je daat ook niet hoor.
Je moet ook de deze bijzonderheid met het vliegwiel begrijpen..
@bazz, kun je bericht lezen? Ik denk niet dat Dieter.K een programa of een schema uit de hand geef. Met meer da een jaar ontwikkeling doe je daat ook niet hoor.
Je moet ook de deze bijzonderheid met het vliegwiel begrijpen..
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Een pic is natuurlijk uit te lezen enz, maar je zult dan alles weer opnieuw moeten uitvinden.
De manier om het te programmeren met een pic is mooi, loopt de ene curve niet zo lekker dan kan je altijd overschakelen naar een andere curve.
De rode mudule kent twee potmeters, een voor de begrenzing en een voor de curve, helaas heb ik niet de mogelijkheid om dergelijke metingen te kunnen doen, en dat hoeft dus niet meer, voor de echte race fannaten die zouden een module met pic kunnenoverwegen, geen idee wat de vraagprijs is, het staat er niet bij, maar dat zal wel niet goedkoop zijn gezien de enorme tijd hij erin heeft moeten steken.
Ik ben zeer benieuwd wat de praktijktesten zullen gaan doen.
Dieter-K heeft weer een knap stukje werk geleverd.
Mark
De manier om het te programmeren met een pic is mooi, loopt de ene curve niet zo lekker dan kan je altijd overschakelen naar een andere curve.
De rode mudule kent twee potmeters, een voor de begrenzing en een voor de curve, helaas heb ik niet de mogelijkheid om dergelijke metingen te kunnen doen, en dat hoeft dus niet meer, voor de echte race fannaten die zouden een module met pic kunnenoverwegen, geen idee wat de vraagprijs is, het staat er niet bij, maar dat zal wel niet goedkoop zijn gezien de enorme tijd hij erin heeft moeten steken.
Ik ben zeer benieuwd wat de praktijktesten zullen gaan doen.
Dieter-K heeft weer een knap stukje werk geleverd.
Mark
Een pic uitlezen kan inderdaad maar wordt je erg ongelukkig van. De verkregen hexfile is wel weer te vertalen naar asm maar meestal heeft de compiler er iets redelijks onbegrijpelijks van gebrouwen:P
ook ik ben benieuw naar de snelheidswinst in praktijk:D
ook ik ben benieuw naar de snelheidswinst in praktijk:D
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
-
Ik heb wel 50 euro voor dat ding over, ook al begrijp ik nog niet hoe die werkt alleen dat hij er sneller van word. Maar er zit een computer in dus ik wil hem! Briljant dit echt briljant dit moet in productie worden genomen.
Als ik hem was zou ik er onmiddelijk patent op aanvragen want dit is echt een topuitvinding en ms wel een revolutie voor de 2-takt motor.
Als ik hem was zou ik er onmiddelijk patent op aanvragen want dit is echt een topuitvinding en ms wel een revolutie voor de 2-takt motor.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Bazz, er zijn er meer bezig met zoiets.bazzz schreef:zeer interessant! Ik heb hier ook over nagedacht maar ik heb alleen de programmeer kennis en niet de mogelijkheden om te meten wat het beste toerental is en wat de beste verbranding opleverd....
Zijn er schema's en code beschikbaar? :P
Deel 2
Je kan Pic's normaal uitlezen als die niet beveiligt is :wink:
MVG Ruud
-
Moin,
de laatste filmpje is een afhandeling voor testen van de verstelling van de ontstekingspunt . Normal is deze punt 17� voor OT b.d.p. (obere Totpunkt-hogde Zuigerpunt) als je deze punt voor geplaats( b.v. 20�) word je vluger...
de laatste filmpje is een afhandeling voor testen van de verstelling van de ontstekingspunt . Normal is deze punt 17� voor OT b.d.p. (obere Totpunkt-hogde Zuigerpunt) als je deze punt voor geplaats( b.v. 20�) word je vluger...