Valse lucht
Geplaatst: 01-07-2011 21:08
Vanochtend liep het Spartametje niet meer goed zonder choke. Veel harder dan 22 km/u wilde ie ook niet meer.
Dus: Met op de werkbank (op mijn werk) en kijken wat het probleem is. Carburateur is vrij nieuw, alleen het koperen pijpje stak gisteren te ver (12 mm i.p.v. 7 mm) uit. Het koperen pijpje had ik terug geperst en zat nu nog steeds goed.
Benzine? Krijgt ie genoeg. (Slang liep goed door, vlotterkamer zat vol)
Vlotter? Naald steekt 12,5 mm uit.
Sproeier? Niet verstopt.
Venturipijpje verstopt? Zou kunnen, maar onwaarschijnlijk (nieuwe carburateur).
Collega Wijnand kwam erbij en liep alles systematisch na. Hij vond dat de carburateur niet goed aansloot op de membraanplaat. Wat bleek: Hij had gelijk en daardoor zoog de carburateur valse lucht. Rubber O-ring tussen membraanplaat en carb licht ingevet, waardoor de carb beter op zijn plaats kwam.
Probleem opgelost! Metje loopt weer als een speer!
Dus: Met op de werkbank (op mijn werk) en kijken wat het probleem is. Carburateur is vrij nieuw, alleen het koperen pijpje stak gisteren te ver (12 mm i.p.v. 7 mm) uit. Het koperen pijpje had ik terug geperst en zat nu nog steeds goed.
Benzine? Krijgt ie genoeg. (Slang liep goed door, vlotterkamer zat vol)
Vlotter? Naald steekt 12,5 mm uit.
Sproeier? Niet verstopt.
Venturipijpje verstopt? Zou kunnen, maar onwaarschijnlijk (nieuwe carburateur).
Collega Wijnand kwam erbij en liep alles systematisch na. Hij vond dat de carburateur niet goed aansloot op de membraanplaat. Wat bleek: Hij had gelijk en daardoor zoog de carburateur valse lucht. Rubber O-ring tussen membraanplaat en carb licht ingevet, waardoor de carb beter op zijn plaats kwam.
Probleem opgelost! Metje loopt weer als een speer!