Pagina 1 van 1
de met van het baasje
Geplaatst: 27-07-2011 18:51
door Prutser-2009
Vandaag maar eens de spartamet uit het stof gehaald, stond al stil sinds najaar (sept) 2010, bamdem opgepompt, benzinekraantje open, choke en bij de derde keer trekken sloeg hij al aan, daar hoef ik waarschijnlijk voorlopig niks aan te doen
Zo hoort het te lopen.
mark
Geplaatst: 27-07-2011 19:59
door bikemaster
schande zolang je metje laten verstoffen
wel super dat hij het je meteen vergaf, en na 3x trekken wou starten 8)
ik ben vandaag met de met van Oosterwolde (FR) naar Assen gereden, met mijn dochter in het voorzitje, toch even 23 km.
We zitten in het huis van mijn schoonzus, en ik miste de sparta, mijn dochter miste hem ook dus dat zouden we geen 4 weken volhouden
Geplaatst: 27-07-2011 21:27
door bazzz
De mijne was in een jaar tijd ook maar iets van 5 keer bereden en deed het altijd voortreffelijk. Helaas rij ik de laatste 2 weken al op de choke
Marja eerst mijn 3D printer af dan krijgt de spartamet weer aandacht
Geplaatst: 27-07-2011 23:30
door Snorfietsmafia
Ik moet ook nog steeds mn saxonette onderhanden nemen alleen heb ik daar geen zin in
. Het oude spartametje uit 88 is nog altijd starten en lopen!! (tk carb en 199 blok)
Geplaatst: 27-07-2011 23:32
door Prutser-2009
een paar honderd meter rijden, goed warm en hij haalt netjes de 27km/u met begrensde cdi erin.
Mark
Geplaatst: 27-07-2011 23:50
door freerider
Waarom rijdt het baasje met begrensde cdi ?
Geplaatst: 28-07-2011 09:22
door Prutser-2009
freerider schreef:Waarom rijdt het baasje met begrensde cdi ?
De met van het baasje is volledig origineel, ik heb een onbegrensde cdi liggen maar aangezien ik meestal rij met een van de kinderen achterop en op vakantie heb ik hem origineel gelaten.
Ooit nog wel eens het idee gehad om een getunde spartamet te maken speciaal voor het uittesten van getunde spullen en kijken hoe snel ik het kan laten lopen, maar door gebrek aan tijd is het daar nog niet van gekomen, ik wild ebijvoorbeeld eens meten hoe lang het duurt van 0-25 met originele carb en met opgeboorde carb enz, misschien dat zoiets nog gaat gebeuren in de toekomst.
Mark
Geplaatst: 28-07-2011 10:00
door freerider
Ik denk dat t Sachsmotortje onbegrensd loopt zoals de ontwerpers voor ogen hadden en los van die paar km snelheidswinst van binnen minder vervuilt en dus in betere conditie zal blijven dan met begrenzer erop.
Heb er een met 499 blokje van 1e eigenaar gekocht die nauwelijks gebruikt was en lang had stilgestaan, liep niet, carburateur schoongemaakt, nieuwe benzine erin en onbegrensde cdi, afgelopen jaar ca. 3000 km gereden en die loopt nog als een tierelier, start meestal 1e keer etc. Top is nog steeds iets boven de 30.
Laatste tijd een licht rammeltje, ik denk uitlaat, dus niet zo n probleem.
Ik rijd met smering 1 op 80, met wind in de rug houd ik het gas gewoon open, blokje gilt erover, maar kan dus kennelijk best wat hebben!
Geplaatst: 28-07-2011 16:14
door Prutser-2009
De spartamet is ontworpen met ouderen in het achterhoofd, dus 25km/u en niet op te voeren zodat het geheel niet aantrekkelijk zou zijn voor de jeugd.
Uiteraard is alles op te voeren dus ook een spartamet, maar om echt snel te gaan moet je veel kunstgrepen uithalen en rent de bedrijfszekerheid achteruit, niet de bedoeling dus, ene gangetje van 30 km/u zal hij echt wel volhouden maar de remmen zijn er niet op berekend, dus als je zoiets doet enkel op plekken waarvan je zeker weet dat je niet plotseling in de remmen moet.
Mark